Politică

Ce mai inaugurează ministrul Anca Boagiu: lifturi la metrou. Bonus, vizită la şantierele viitoarelor staţii de metrou Academia Militară şi Valea Ialomiţei, gata în 2015. GALERIE FOTO

 Ce mai inaugurează ministrul Anca Boagiu: lifturi la metrou. Bonus, vizită la şantierele viitoarelor staţii de metrou Academia Militară şi Valea Ialomiţei, care vor fi gata în 2015. GALERIE FOTO

Foto: Octav Ganea

Autor: Andreea Mioara Neferu

04.11.2011, 20:17 1204

În România a devenit deja o obişnuinţă ca miniştrii sau chiar şi premierul să participe la inaugurarea de câţiva kilometri de autostrăzi cu o bandă pe sens sau poduri în comune uitate de lume, iar mai nou aceştia merg şi la inaugurări de lifturi.

Ministrul transporturilor Anca Boagiu, care astăzi a vizitat şantierul magistralei de metrou 5, care face legătura între Drumul Taberei şi Eroilor, şi-a început vizita la staţia de metrou Grozăveşti, unde a verificat cum funcţionează unul dintre lifturile recent instalate, cu care Metrorex a început să doteze deja staţiile de metrou din Capitală. De la "inaugurarea oficială" însă a lipsit tăierea de panglică.

La jumătate de oră după ce 20-30 de jurnalişti şi camerani s-au adunat lângă gura de ieşire de la staţia Grozăveşti (cea din stânga Pasajului Basarab pe sensul de mers dinspre şoseaua Grozăveşti spre gara Basarab), Anca Boagiu a ieşit din lift, împreună cu directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte. "Voi continua ce mi-am asumat, aşa că nu voi face rabat de la regulă, voi fi prezentă pe toate şantierele unde se construieşte", a spus Boagiu la scurt timp după ce a ieşit din lift.

Scena liftului de la Grozăveşti, care a reprezentat prima parte a vizitei ministrului, nu a fost însă anunţată iniţial de către minister.

"În prima parte a vizitei, am văzut ce s-a întâmplat cu montarea lifturilor. Până la jumătatea anului viitor vor fi montate lifturi în toate staţiile. Azi avem 12 staţii cu lifturi, iar în perioada următoare, până la sfârşitul anului, vor mai fi montate în alte 11 staţii", a mai spus Boagiu.

Următoarea oprire pentru ministrul Anca Boagiu dar şi pentru jurnalişti a fost şantierul de la Academia Militară, unde un exacavator de mari dimensiuni scotea primele bucăţi de pământ.

"Trebuia să-i dăm şi lu' şefu' o cască", se auzea din spate un reprezentant Metrorex, referindu-se la faptul că dintre toţi oficialii prezenţi la vizita de la Academia Militară, Udrişte era singurul care nu avea o cască de protecţie.

Tot la şantierul de la Academia Militară, Boagiu a recunoscut că cel mai important aspect al lucrărilor la metroul din Drumul Taberei este faptul că s-au demarat lucrări la primele staţii de metrou care nu fuseseră deja începute în perioada comunistă.

"Sunt în execuţie efectivă astăzi 274 milioane de euro, la care se adaugă încă 18 pentru depoul de la Valea Ialomiţei. Este o lucrare extrem de complexă pe care noi sperăm cu sprijinul constructorilor nu numai să respectăm termenul care este undeva în primul trimestru al anului 2015, chiar să şi devansăm, aşa cum ne-au arătat că ştiu să facă atunci când au inaugurat cele două staţii de la Jiului şi Bazilescu", a explicat Boagiu, înconjurată din toate părţile de jurnalişti, dar şi de reprezentanţi ai constructorilor.

Ea a mai spus că mai are o "veste bună", în sensul că proiectul de continuare a magistralei 5 de la Eroilor către Pantelimon se află în pregătire şi că va beneficia de fonduri de 465 de milioane de euro tot de la Banca Europeană de Investiţii. Pe de altă parte, ministrul a anunţat că au început procedurile pentru executarea în regim de parteneriat public-privat a magistralei 7 care leagă Bragadiru de Voluntari şi că la sfârşitul trimestrului 3 al anului viitor să fie gata studiile de fezabilitate.

Lucrările de la viitoarea staţie de metrou Academia Militară au obligat însă la reconfigurarea infrastructurii rutiere din zona Răzoare. Începând de duminică, actuala stradă Răzoare va fi "ştearsă" de pe harta Bucureştiului, potrivit informaţiilor apărute în presă. În locul acestei străzi, va apărea o nouă arteră, cu cinci benzi, care se va numi tot Răzoare şi care va porni din rond, unindu-se la capete cu Şoseaua Pandurilor şi Bulevardul Geniului.

Reconfigurări ale circulaţiei se vor face şi în zona în care se construieşte staţia şi depoul Valea Ialomiţei. "Se va închide toată zona şi vom face nişte sensuri unice pentru fluidizarea traficului", a spus primarul sectorului 6, Cristian Poteraş, pe şantierul de la Valea Ialomiţei, cel de-al treilea punct de oprire în vizita ministrului Anca Boagiu.

Cu câteva minute înainte însă, câţiva pensionari, nemulţumiţi de tăierea copacilor din zonă şi de zgomotul provocat de lucrările la Valea Ialomiţei, l-au luat la întrebări pe primarul Poteraş, care le-a spus însă că situaţia va reveni la normal cât mai repede cu putinţă. "Când, domnule primar, în 2015, 2016, 2020?!", au voceiferat cei doi pensionari.

Lucrările de la Valea Ialomiţei sunt realizate de germanii de la Max Boegl pentru suma de circa 56 milioane de euro, termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor fiind 2014-2015.

Pe de altă parte, contractul de construcţie a magistrate 5 Râul Doamnei-Eroilor, în valoare de 215 milioane de euro, a fost câştigat de consorţiul format din Astaldi (Italia), FCC Construccion (Spania), Delta ACM 93 (România) şi AB Construct (România). Tronsonul Râul Doamnei - Eroilor are o lungime de 6,22 kilometri şi va cuprinde nouă staţii de metrou, respectiv Râul Doamnei, Brâncuşi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2. Tronsonul ar urma să fie gata în 2015.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO