Politică

Un subiect fierbinte şi pentru al şaptelea ministru al transporturilor din ultimii doi ani şi jumătate

Un subiect fierbinte şi pentru al şaptelea ministru al...

Autor: Andreea Neferu

28.06.2014, 14:07 463

Sarcina noului ministru al transporturilor Ioan Rus (59 de ani) este una dintre cele mai dificile pe zona absorbţiei fondurilor europene pentru infrastructură de transport, el trebuind să coordoneze absorbţia a 3 miliarde de euro într-un an şi jumătate, după ce în şapte ani şi jumătate România nu a luat decât 1,3 miliarde de euro de la UE. 

Ioan Rus este al şaptelea ministru al transporturilor din ultimii doi an şi jumătate. Astfel, de la începutul anului 2012 până în prezent în fruntea Ministerului Transporturilor s-au aflat Anca Boagiu (PD-L), Alexandru Nazare (PD-L), Ovidiu Silaghi (PNL), Relu Fenechiu (PNL), Ramona Mănescu (PNL), Dan Şova (PSD), iar acum Ioan Rus (PSD).

România a atras până la finalul lunii mai doar o treime din cele 4,4 miliarde de euro pe care Comisia Europeană le-a alocat pe programul de finan­ţare cu fonduri europene a infrastructurii de transport (POS-T) pentru perioada 2007-2013. Deşi este într-o cursă contra cro­no­metru, în care mai poate atrage celelalte 3 mld. euro disponibile doar până la finalul lui 2015, statul a autorizat cereri de rambursare a banilor europeni de doar 53 de milioane de euro în primele cinci luni ale anului. „Absorbţia pe POS-T se face în a doua parte a anului“, este justificarea ministrului de­misionar al transporturilor Dan Şova.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO