Prima pagina

Noile formulare fiscale, o buna afacere pentru cei care le tiparesc

01.06.2004, 00:00 16

Pana sa aduca castiguri statului, prin micsorarea evaziunii, noile formulare fiscale introduse la inceputul anului trecut au adus castiguri pentru cei care le produc, cum este cazul Inform Lykos Romania, filiala a companiei elene cu acelasi nume.
Firma, care produce formulare de afaceri si fiscale, a realizat astfel vanzari de 20 milioane de dolari in 2003, cu peste 50% fata de 2002. In acest an, o noua schimbare de legislatie este de asteptat sa umple din nou buzunarele producatorilor de formulare.
In primele patru luni ale anului, vanzarile companiei au crescut cu 26% fata de aceeasi perioada a anului trecut, atingand peste sapte milioane de dolari, a declarat directorul general Vicentiu Zorzolan.
"Cresterea obtinuta de companie s-a datorat in principal diversificarii serviciilor oferite de companie. Noul concept de <<total print management services>> a permis atat dezvoltarea afacerilor cu clientii extitenti cat si cu clienti noi", a spus Zorzolan.
Serviciile de total print management includ activitati de design de formulare, tiparire si personalizarea acestora, managementul stocurilor si logistica.
Acestea se adreseza in special marilor clienti corporativi- banci, companii de asigurari, telecomunicatii, utilitati publice si firme de distributie.
De la 1 iulie, o data cu intrarea in vigoare a noilor proceduri de personalizare a formularelor fiscale cu regim special, businessul companiei este de asteptat sa creasca.
Zorzolan estimeaza ca pe tot anul compania va avea vanzari de peste 28 milioane de dolari.
Conform reglementarilor Ministerului de Finante, de 1 iulie pe fiecare exemplar original al formularelor se vor imprima denumirea, numarul de inmatriculare la oficiul registrului comertului, codul unic de inregistrare, atributul fiscal, sediul social, contul bancar si capitalul social.
"Pentru acest proiect, Inform Lykos aloca resurse importante, compania intentionand sa puna la dispozitia clientilor mai mult de 150 de puncte de lucru in toata tara", a spus Zorzolan, adagand ca in fiecare judet va fi amplasat cate un punct de lucru.
Costurile nu au fost nici ele finalizate. Aceasta masura este menita sa usureze accesul agentilor fiscali si sa evite situatia de la inceputul anului trecut, cand reprezentantii companiilor s-au calcat in picioare pentru a achizitiona noile formulare fiscale.
Programul de investitii al companiei se ridica la 10 milioane de dolari in acest an, si include un sediu nou a carui valoare se ridica la cinci milioane de dolari.
Sediul va avea o suprafata totala construita de 15.000 metri patrati.
Restul investitiilor se vor orienta catre echipamente de tipar clasic si digital, precum si upgradarea structurii IT.
Compania, care are 400 de angajati, apartine grupului international de companii Lykos din Grecia.
Infiintata in 1897 la Atena de catre o familie, Lykos are activitati in sapte tari.
Compania este cea care va tipari biletele pentru Olimpiada de vara de la Atena. Din motive de securitate, organizatorii acestei editii au decis ca biletele sa fie tiparite doar pe teritoriul Greciei.
Pe piata romaneasca, Lykos a intrat in 2001, in urma achizitiei Europaper Converting, de la omul de afaceri Octavian Radu.
Compania mai produce carduri, solutii de direct mailing, servicii de procesare de date.
Principalii sai competitori locali sunt Agressione din Cluj, Eurografica Bucuresti si Kmp Bucuresti.
claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO