Profesii

Andra Stroe, Business Magazin: Cât de (ne)sănătos e să ai un soţ/o soţie „de birou”

Andra Stroe, Business Magazin: Cât de (ne)sănătos e...

Autor: Andra Stroe

08.10.2023, 16:01 2668

O problemă des întâlnită în cupluri e gelozia, care are rădăcini sau se răsfrânge, adesea, şi în viaţa de birou a unuia dintre parteneri. Recent, în cercul meu de prieteni cineva a adus în discuţie conceptul de „work spouse” (soţia/soţul „de birou”), care mi-a stârnit curiozitatea şi despre care aveam să aflu că se referă la relaţia platonică între colegii de lucru care rezonează şi îşi împărtăşesc impresii/îngrijorări/frustrări legate de job, colegi, şefi etc. şi între care se creează, astfel, o conexiune comparată de specialişti cu cea dintre soţi. De aici şi denumirea sugestivă. Sugestive sunt şi sondajele realizate pe această temă. Unul, citat de Forbes în 2020 şi realizat de Simply Hired, arată că în jur de jumătate dintre femei şi 41% dintre bărbaţi au declarat că au avut un soţ sau o soţie „de birou” într-un punct al carierei.

O astfel de legătură apare mai ales din nevoia de a avea alături un aliat, o persoană care să vorbească pe limba ta, cineva care să ştie prin ce provocări treci ş.a.m.d, lucruri pe care partenerului de acasă, dacă nu lucrează în aceeaşi companie sau măcar în acelaşi domeniu, e complicat să i le împărtăşeşti. Asta dacă ai un partener acasă.

Dacă nu îl ai, e cu atât mai uşor de înţeles de unde se naşte nevoia de comunicare, şi un avantaj poate fi că un partener de birou îţi poate deveni şi partener de viaţă. Luând în considerare burnoutul în care se află mulţi corporatişti, şi nu numai, depresia de care suferă zeci de milioane de oameni (5% dintre adulţii din toată lumea, potrivit World Health Organization), o conexiune de acest fel poate fi benefică, căci temerile, nemulţumirile împărtăşite pot diminua nivelul de stres şi comunicarea oferă o bunăstare psihică şi socială de care cu toţii avem nevoie. În plus, o relaţie profesională strânsă poate creşte şi randamentul la nivel de echipă, crescând gradul de retenţie a angajaţilor şi/sau generând rezultate bune pentru angajator, rezultate care pot, şi contribui totodată, la nivel individual, la propulsarea carierei.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO