Profesii

Angajaţi din media au fost instruiţi în sănătatea şi securitatea muncii printr-un proiect european

Autor: Mediafax

15.12.2011, 15:13 291

Angajaţi din media au fost instruiţi prin programe de formare în domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă, în cadrul unui proiect european derulat de Publione Media, care a avut ca obiectiv principal îmbunătăţirea condiţiilor de muncă.

Proiectul "Îndeplinirea normelor de sănătate şi securitate la locul de muncă în domeniul media - INOMED" a fost implementat în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2011 şi a avut ca obiectiv general crearea unor condiţii de muncă mai bune şi reducerea factorilor de risc la care sunt expuşi angajaţii din domeniul media, respectiv de la publicaţii şi reviste.

Managerul de proiect, Adina Gheorghe, a declarat joi, în cadrul conferinţei finale, că proiectul a avut o valoare totală de 283.805 lei, rezultatele pe termen lung constând în asigurarea unei mai bune sănătăţi şi securităţi a muncii (SSM), crearea unei culturi a SSM bazată pe managementul riscului şi prevenirea bolilor profesionale pentru angajaţi.

"Proiectul a contribuit la informarea tuturor factorilor interesaţi în aplicarea normelor de SSM, atât prin măsurile interne de informare privind normele de SSM, cât şi prin realizarea conferinţei finale de diseminare a rezultatelor proiectului", a precizat Adina Gheorghe.

Obiectivul general al proiectului a fost realizat atât prin dezvoltarea cadrului organizatoric intern, cât şi prin efectuarea unor analize privind mediul de lucru şi informarea tuturor angajaţilor companiei cu privire la regulile de asigurare a sănătăţii şi securităţii muncii prin cinci programe de formare în domeniul SSM pentru 15 angajaţi.

"Programele de formare au acoperit domenii precum: managementul stresului la locul de muncă, prevenirea afecţiunilor musculo-scheletale, instruirea, testarea şi perfecţionarea profesională a angajaţilor cu privire la normele de SSM, acordarea de prim ajutor, curs de formare legislativ în domeniul SSM", a declarat Alina Aldea, responsabil SSM.

Proiectul a avut ca rezultate o campanie de informare planificată şi desfăşurată la nivel intern, informarea a 15 angajaţi, un studiu de audit al sistemului de muncă la nivelul fiecărui loc de muncă pe categorii de personal, un plan de prevenire a riscurilor şi de protecţie împotriva bolilor profesionale elaborat, un sistem de management al sănătăţii şi securităţii la locul de muncă şi 15 cursanţi formaţi pentru actualizarea şi îmbunătăţirea competenţelor.

"În urma desfăşurării acestor activităţi, angajaţii cunosc mai bine riscurile la care sunt expuşi în timpul desfăşurării activităţii lor profesionale, legislaţia în vigoare în domeniul SSM şi modul de prevenire a riscurilor", a mai spus Alina Aldea, precizând că programele de formare au fost organizate în perioada august - noiembrie.

Proiectul "Îndeplinirea normelor de sănătate şi securitate la locul de muncă în domeniul media - INOMED", ID 67181, a fost finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013, axa prioritară 3 "Creşterea adaptabilităţii lucrătorilor şi a întreprinderilor", domeniul major de intervenţie 3.2 "Formare şi sprijin pentru întreprinderi şi angajaţi pentru promovarea adaptabilităţii".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO