Profesii

Business Magazin. Cum a ajuns Ioan Mezei, care a trecut pe la Coca-Cola HBC, Orange şi Stihl să vândă unelte şi motounelte pentru gospodării şi agricultură

Autor: Ioana Mihai-Andrei

24.03.2024, 16:15 213

Cu o carieră de aproape trei decenii în corporaţii din diverse domenii, dintre care mai bine de 20 de ani a condus afacerile Stihl în România, Ioan Mezei a preluat la începutul anului trecut mandatul de general manager al Villager România, importator de unelte şi motounelte destinate gospodăriilor şi agricultorilor. Firma pe care o conduce acum, pentru care vizează o creştere de cel puţin 50% pentru anul în curs faţă de rulajele din 2023, urmăreşte atent schimbările intervenite în rândul populaţiei din mediul rural, dar şi modificările din tiparul de consum la nivelul întregii ţări.

Iarba tot creşte, fie criză, pandemie sau nu. Dar acum clienţii evaluează cu mare grijă achiziţiile care nu sunt neapărat necesare, fiind mai preocupaţi de economisire decât în trecut”, este o replică intervenită în cursul discuţiei cu Ioan Mezei, general manager al Villager România de mai bine de un an. Anterior, a condus timp de aproape 22 de ani afacerea Stihl pe piaţa românească, iar din 1999 a ales să se dedice unui proiect personal de investiţii, despre care spune că rămâne valid, în schimb conjunctura s-a schimbat, date fiind pandemia, războiul şi efectele produse asupra pieţelor.

Pentru moment a decis să pună pe pauză proiectul personal. La un moment dat, povesteşte el, a primit un telefon surprinzător, direct de la Villager. Ulterior a aflat că a primit recomandarea din partea unui distribuitor cu care lucrase pe vremea când conducea Stihl; firma colaborează şi cu Villager. „Mi s-a părut un proiect interesant şi de la începutul lui 2023 a început colaborarea cu firma.

În plus, în cariera mea, acum nişte ani, am fost implicat în start-upuri. Villager este acum un start-up pe piaţa românească, chiar dacă au intrat pe piaţă în 2019, pentru că au prins perioada de pandemie, un context dificil pentru construirea firmelor”, povesteşte executivul. Stategia pe care o vizează este de a construi şi consolida reţeaua de distribuţie, de creştere a notorietăţii mărcilor şi a volumelor vândute de fiecare distribuitor.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO