Profesii

Cum sa faci si recrutare, si promovare intr-un business guvernat de tranzactii

Cum sa faci si recrutare, si promovare intr-un business guvernat de tranzactii

Astrid Balutescu, marketing assistant Pachiu & Asociatii

19.05.2008, 22:45 33

Deal-urile reprezinta painea si cutitul caselor de avocatura, reusita unei tranzactii traducandu-se in sumele importante incasate de avocati sub forma onorariilor.
Pentru ca mecanismele sa functioneze cum trebuie, gestionarea relatiilor, atat in interiorul, cat si in exteriorul casei de avocatura trebuie sa se bazeze pe informatii corecte. Prin urmare, relatiile cu media si promovarea corecta a firmei trebuie tratate cu foarte mare atentie, pentru ca orice informatie neclara ar putea dauna activitatilor casei de avocatura. Aceste doua aspecte sunt in grija asistentului de marketing. "Eu am datoria de a mentine si de a facilita relatia firmei cu diverse institutii, printre care edituri, cu care avem colaborari, cu presa. Totodata, trebuie sa redactez prezentari si profile de firma, dar sa si gasesc noi posibilitati de marketing si promovare a casei", spune Astrid Balutescu, marketing assistant al casei de avocatura Pachiu & Asociatii. O alta parte importanta a jobului unui asistent de marketing o constituie depistarea de potentiali clienti si informarea privind dinamica pietei. Pe langa obisnuita revista a presei, clientii casei de avocatura primesc si ultimele noutati legislative din domeniile de interes ale acestora. "Una dintre cele mai placute activitati la serviciu are loc dimineata, pentru ca atunci fac revista presei, selectez articolele din domenii de interes atat pentru avocatii firmei noastre, cat si pentru clienti, pentru acestia din urma traducand-o ulterior in limba engleza", spune Balutescu.
Pe langa activitatea de scanare a diverselor materiale de presa, asistentul de marketing desfasoara si activitati specifice unui om de HR. "Suntem in permanenta cautare de forte proaspete, prin urmare ma ocup de oferirea de burse acordate in special tinerilor, de anunturi de angajare in cele mai bune si renumite universitati din tara si strainatate, precum si organizarea de prezentari pentru a atrage tineri capabili in firma", mentioneaza Balutescu. Reprezentantul casei de avocatura selecteaza si rezerva diverse conferinte, cursuri si seminarii pentru angajatii interni care doresc sa-si cimenteze formarea profesionala. Asistentul de marketing se ocupa de actualizarea permanenta a datelor care intra pe pagina de internet a casei de avocatura, dar si a bazei de date privind ultimele tranzactii si clienti.
Ofertele de colaborare pe care le primeste casa de avocatura pe parcursul unei zile obisnuite din partea diverselor publicatii sunt analizate de catre asistentul de marketing impreuna cu managing partnerul companiei. "Ii sunt sub-ordonata direct lui Laurentiu Pachiu, managing partner, care ma ghideaza si ma sfatuieste, pentru a-mi putea desfasura activitatea cat mai eficient. Insa eu nu am sefi, am doar colabo-ratori care ma ajuta si ma sustin ori de cate ori este nevoie", afirma Balutescu, care coordo-neaza un buget de 200.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO