Profesii

De ce se tem executivii sa angajeze oameni noi si prefera sa pastreze angajatii neperformanti

30.11.2008, 16:34 45

Un studiu realizat de compania de consultanta in management Caliper, care a ana-lizat raspunsurile a aproape 200 de manageri americani, arata ca pe cei mai multi dintre executivi ii sperie mai tare gandul de a recruta angajati noi decat sa continue sa lucreze cu salariati care nu fac performanta.

Astfel, aproximativ sapte din zece manageri au declarat ca prefera sa persevereze in a imbunatati un angajat decat sa angajeze pe cineva nou si necunoscut. 
Pe de alta parte, mai putin de o treime din respondenti cred ca este mai dificil sa administreze forta de munca existenta decat sa selecteze angajati noi. "Intr-o economie care se confrunta cu numeroase dificultati, oamenii sunt avantajul com-petitiv cel mai puternic al companiilor", este de parere Herb Greenberg, fondator si CEO al companiei Caliper.
El a adaugat ca fiecare noua angajare reprezinta o oportunitate foarte buna pe care companiile nu ar trebui sa o piarda. Acest lucru se adauga la presiunea de a lucra "mai destept" in timpul procesului de recrutare si de a evita costurile pe care le presupune o decizie gresita. Rezistenta managerilor la schimbarea echipelor existente prin insertia "sangelui proaspat" in organizatie poate fi vazuta pur si simplu ca o frica de a gresi.
Odata facuta angajarea, deciziile gresite nu pot fi corectate cu usurinta, in aceasta situatie fiind mai simplu sa nu faci nimic, asa cum sugera un studiu realizat luna trecuta de catre firma de recrutare The Recruiting Roundtable.
Cercetarea a aratat ca recrutarea facuta gresit costa firmele americane milioane de dolari, cheltuieli care deriva din performanta scazuta, angajati nemotivati sau fluctuatie ridicata.
La acestea se adauga faptul ca multi manageri isi pierd cu usurinta entuziasmul si increderea in abilitatile lor de a face noi angajari.
Cu toate acestea, si mai ales in perioadele de criza, puterea de a motiva si de a prezenta noi provocari echipei - chiar daca exista sau nu persoane nou angajate in companie - este un lucru absolut imperativ pentru manageri.
Un studiu realizat in septembrie de catre firma de recrutare Personnel Decisions International arata ca managerii americani petrec, in prezent, mai mult timp lucrand la retentia angajatilor-cheie din companie, prin stabilirea bonusurilor pe care le acorda acestora sau cautand traininguri la care sa-i trimita. Printre cei chestionati in cadrul studiului efectuat de Caliper, majoritatea executivilor chestionati erau de acord cu faptul ca, chiar daca o persoana pare ca s-ar potrivi "pe hartie" cu organizatia, exista intotdeauna riscuri pe care trebuie sa ti le asumi atunci cand faci o noua angajare. "Ne ingrijoreaza faptul ca este posibil ca un angajat sa nu se integreze in companie sau daca se integreaza, intrebarea este 'Cand se va intampla acest lucru?'. Ar putea fi nevoie de o investitie de doi ani inainte ca acesta sa performeze", a mentionat unul dintre managerii care au participat la realizarea studiului. Rugati sa dezvaluie cateva dintre cele mai mari greseli in ceea ce priveste recrutarea, managerii nu s-au sfiit sa dea niste raspunsuri ferme.
"Ni s-a intamplat ca unul dintre angajati, dupa o saptamana la noul job, sa ne ceara concediu pentru a merge in Florida. Noi am spus nu, insa el a s-a invoit, spunand ca este bolnav. Dupa o saptamana s-a intors bronzat la serviciu", a explicat unul dintre manageri.
"Am angajat pe cineva si in a doua sa zi de lucru, am gasit o femeie care dormea in biroul CEO-ului", a mai adaugat altul.
Alt manager povesteste cum unul dintre angajatii sai a ajuns tarziu la serviciu, a plecat devreme si l-a atentionat ca nu va veni maine la job pentru ca va fi bolnav.
La toate aceste cazuri se adauga cel al individului care a fugit cu 5.000 de dolari pe cardul de credit oferit de corporatie, bani pe care compania nu a fost in stare
sa-i acopere ulterior.
"Cu ajutorul unor teste de personalitate, companiile ar putea sti mai bine cum sa 'navigheze' pe teritorul uneori minat al angajarilor", este de parere Greenberg.
"Aceasta alternativa ofera companiilor un avantaj in alegerea oamenilor potriviti pentru organizatie si in acest fel pot evita un esec", a mai spus acesta.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO