Profesii

Interviu exclusiv ZF. Cristina Bălan, 38 de ani: Povestea incredibilă a unei inginere din Braşov care a participat la proiectarea şi lansarea maşinii electrice Tesla

Cristina Bălan la volanul primului automobil Tesla Model S asamblat de compania americană, înainte de lansarea oficială.

Cristina Bălan la volanul primului automobil Tesla Model S asamblat de compania americană, înainte de lansarea oficială.

Autor: Bogdan Alecu

26.08.2016, 00:08 764

Cristina Bălan, 38 de ani, a plecat din România în urmă cu 14 ani şi a ajuns să facă parte din echi­­­pele de ingineri care au proiectat do­uă dintre cele mai cunoscute „produ­se“ americane din lume - Tesla Model S şi Boeing 787 Dreamliner. La 28 de ani intra deja în echipa Boeing care a dezvoltat cel mai avansat avion de pasageri din lume din punct de vedere tehnologic, iar la Tesla s-a angajat în 2010, în aprilie 2014 a părăsit compania, un episod despre care nu oferă mai multe detalii.

„Ce este însă mai important este că toţi de la Tesla ştiu că am fost o parte esenţială a proiectului ce a dus la crearea automobilului şi am realizat multe îmbunătăţiri ce au fost implementate inclusiv la viitoarele maşini“, a spus Cristina Bălan într-un interviu acordat în exclusivitate pentru ZF.

A absolvit în 2002 cursurile Universităţii Tran­sil­­vania din Braşov, iar în Canada şi SUA doar şi-a echi­valat studiile, nu le-a continuat, astfel încât ca­rie­ra sa are la bază cunoştinţele dobândite în România. „Am decis să emigrez după cel de-al treilea an de facultate. Atunci am realizat cât de mult îmi doream să contez în inginerie şi să particip într-un proiect care să schimbe lumea, în special în industria auto. Din păcate nu aveam prea multe alternative în România, deci unde puteam emigra decât în Statele Unite sau Canada? Aveam câţiva prieteni aici (în America de Nord - n.red.) şi mi-au plăcut foarte mult mentalitatea deschisă şi oportu­ni­tăţile pe care le aveam. Am plecat din România la mai puţin de o lună de la absolvirea facultăţii“, a spus Cristina Bălan.

La începutul anilor 2000, în România abia se puneau bazele industriei auto, Renault abia revenise la Mioveni, unde se producea SupeRNova şi ulterior Solenza, Logan încă era în sta­tdiul de proiect, la Craiova Daewoo aducea maşini doar pentru a le asambla, iar ARO se pregătea să-şi dea ultima suflare în lipsa unor investitori strategici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO