Profesii

Jumătate dintre angajatorii din România alocă, pentru beneficiile extrasalariale, între 400 şi 800 de lei pe lună pentru fiecare angajat. Raluca Dumitra, eJobs: Cele mai frecvente beneficii sunt tichetele de masă, asigurarea medicală, bonusurile de performanţă şi tichetele de vacanţă

Raluca Dumitra, Head of Marketing în cadrul eJobs

Raluca Dumitra, Head of Marketing în cadrul eJobs

Autor: Cristina Bellu

26.04.2023, 10:50 164

Structura pachetului de beneficii extrasalariale a devenit din ce în ce mai importantă pentru români atunci când aleg să accepte un job nou, mai cu seamă în ultimii ani, de când companiile au început să diversifice componenţa acestor pachete şi să acorde o atenţie sporită personalizării lor în funcţie de nevoile angajaţilor.

Un sondaj derulat recent de eJobs şi Up România, arată că în acest moment, 70% dintre cei care lucrează primesc beneficii extrasalariale, cele mai frecvente fiind tichetele de masă (85,4% dintre respondenţi au indicat acest răspuns), asigurările medicale (43,8%), bonusurile de performanţă (36,3%), abonamentele medicale (27,4%) sau tichetele cadou (23,8%).

Pentru anul acesta, 44% dintre angajatori au alocat, în acest scop, un buget lunar cuprins între 400 şi 800 de lei pentru fiecare angajat, 20% sub 400 de lei, 15% între 800 şi 1.200 de lei şi 13% peste 1.200 de lei.

„Ierarhia celor mai des oferite beneficii este aproape identic oglindită în ierarhia celor mai apreciate beneficii. Astfel, angajaţii spun că favoritele lor sunt tichetele de masă, asigurarea medicală, bonusurile de performanţă, tichetele de vacanţă şi zilele suplimentare libere. Deşi nu se află pe locuri fruntaşe, în continuare rămân apreciate decontarea transportului, masa de prânz oferită de companie sau abonamentele la sală”, explică Raluca Dumitra, Head of Marketing în cadrul eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.

Rezultatele sondajului arată, însă, că, în ciuda faptului că beneficiile extrasalariale pe care le primesc sunt importante, 48% dintre angajaţi nu au cerut niciodată managerului direct sau de HR beneficii adaptate nevoilor pe care le au. 38% au făcut acest lucru rar şi doar 15% au această iniţiativă frecvent.

Întrebaţi cum cred că vor arăta beneficiile viitorului, 38,4% spun că vor fi flexibile, 28% cred că vor fi alese de angajat, 21,2% spun că vor rămâne la fel, în timp ce 10% preconizează că se vor transfera exclusiv în experienţe digitale.

„Beneficiile viitorului vor fi flexibile şi alese de către angajat, susţin, în egală măsură, atât angajaţii, cât şi angajatorii. Intrăm într-o nouă eră a beneficiilor, în care angajatul este actorul principal, pe această scenă de redefinire a muncii”, punctează Loredana Vătăvoiu, Marketing Director în cadrul Up România, unul dintre cei mai importanţi emitenţi de tichete valorice de pe piaţa locală.

Dincolo de acest aspect, dacă ar fi să realizeze un top al beneficiilor pe care ar dori să le primească în următoarele 12 luni, pe primul loc în preferinţele angajaţilor s-ar situa accesul la o platformă de beneficii flexibile. Urmează cardurile de masă, cardurile de vacanţă, cele culturale şi cardurile cadou. Pentru angajatori, pe de altă parte, este încă incert ce schimbări vor avea loc, din acest punct de vedere, pentru anul următor. Deocamdată, 10% ştiu că vor introduce carduri de vacanţă, 8,1% accesul la o platformă de beneficii flexibile, iar 4% carduri de masă.

Sondajul a fost realizat în perioada martie – aprilie 2023, pe un eşantion de 4.597 de angajaţi şi 450 de angajatori

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO