Profesii

O zi in care poti sa hotarasti ce vrei sa devii

05.04.2004, 00:00 41



Majoritatea tinerilor sunt nehotarati atunci cand este vorba de viitoarea cariera. Interesul lor in acest sens se intensifica de obicei in anii terminali de facultate. Tocmai pentru a schimba aceasta situatie, in ultima perioada, au aparut tot mai multe programe derulate de diverse companii sau de organizatii nonguvernamentale care promoveaza spiritul antreprenorial in randul elevilor si studentilor si care incearca sa le explice acestora care sunt noile cerinte ale pietii muncii si ce inseamna o cariera profesionala de succes.



Un astfel de program este si "Parteneri pentru o zi" ("Job shadow day"), organizat de Junior Achievement Romania (JAR). "Proiectul a pornit de la ideea de a oferi tinerilor o imagine reala asupra comunitatii de afaceri si a viitorului lor loc de munca, de a-i ajuta sa gaseasca mai usor un posibil raspuns la intrebarile <Ce vreau sa devin? Unde vreau sa lucrez? Care este cel mai potrivit loc de munca pentru mine?> . Acesta isi propune sa implice activ elevii in lumea reala a companiilor si a economiei de piata", explica Stefania Popp, director executiv al JAR.



Proiectul, aflat la cea de-a treia editie, presupune repartizarea tinerilor in diferite companii sau institutii si participarea lor la o zi normala de lucru in cadrul acestora. Anul acesta, cei 121 de participanti au fost selectionati dintre 300 de elevi din 32 de licee bucurestene pe baza aplicatiilor, interviului si a unui eseu prin care si-au motivat optiunea de cariera. Aplicantii s-au aratat interesati de profesii ca cele de avocat, jurnalist/reporter, marketing/PR/publicitate, agent turism sau specialist IT (programator/inginer software/inginer hardware).



"Atunci cand este vorba sa lucrezi intr-o economie de piata, trebuie sa stii multe despre tine, dar si despre cum functioneaza companiile, despre cum poti accede la o cariera in cadrul lor, despre cum functioneaza lumea afacerilor, ca parteneriat intre performantele individuale si cele de grup", explica Popp.



Printre companiile in care au lucrat tinerii pentru o zi se numara: Avon Cosmetics, Codecs, Colliers International, Connex, DHL Romania, Hewlett Packard Romania, Hiproma SA - Carrefour Orhideea, Hotel Crowne Plaza Bucuresti, LG Electronics, McDonald's Romania, Medicover, Medsana Bucharest Medical Center, Romstal Imex SRL, Saatchi&Saatchi, Salans-Moore,Varties&Associates, Xerox Romania.



"An de an, succesul proiectului depinde de dorinta companiilor de a se implica. Desi e vorba doar de o singura zi, elevii si-au format o imagine despre ceea ce insemna o cariera intr-un anume departament sau intalnirea cu un profesionist, ceea ce le poate determina optiunea de viitor, dar si perceptia pe care o au asupra companiilor in care au lucrat", a conchis Popp.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO