Profesii

Şase din zece angajaţi români îşi aleg viitorul angajator în funcţie de reputaţie. Bogdan Badea, CEO eJobs România: Candidaţii îşi fac temele cu rigurozitate despre viitorul potenţial angajator

Şase din zece angajaţi români îşi aleg viitorul...

Autor: Dragoş Dinu

30.04.2018, 17:31 123

Aproape 64% dintre angajaţii români consideră că reputaţia unei companii este unul dintre cele mai importante criterii în funcţie de care decid să-şi depună CV-ul în vederea angajării. Astfel, doar 2,3% spun că brandul de angajator nu contează în alegerea unui viitor loc de muncă, potrivit unui sondaj realizat de eJobs România.

În ultimii ani, românii au început să acorde o atenţie din ce în ce mai mare brandului de angajator. Însă, pachetul salarial distanţa dintre casă şi birou şi programul flexibil au fost, în mod tradiţional, criteriile cu cea mai mare greutate în decizia de angajare a candidaţilor.

„Înainte de a-şi trimite CV-ul pentru un job, candidaţii îşi fac temele cu rigurozitate despre viitorul potenţial angajator. Nu îi mai interesează doar ce salariu ar putea primi, ci care este experienţa pe care o oferă compania respectivă. Cei mai mulţi dintre candidaţi caută informaţii pe Google, intră pe website-ul companiei şi cer păreri de la prieteni şi cunoscuţi. În paralel, urmăresc activitatea companiei pe reţelele sociale”, a declarat Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Printre factorii care contribuie la crearea unui brand de angajator negativ şi care demotivează candidaţii sunt recenziile negative din partea foştilor angajaţi, pachetul salarial sub media pieţei, lipsa feed-back-ului în urma interviurilor de recrutare, articolele negative din presă, anunţurile de job cu cerinţe neclare sau procesele de recrutare prea lungi.

Bogdan Badea spune că cu cât imaginea unei companii este mai bună, cu atât cresc şansele ca un candidat să îşi depună CV-ul pentru un job, mai ales că 52% dintre respondenţi susţin că nu ar aplica la o companie care are o reputaţie proastă.

Totodată, studiul arată că angajaţii şi-ar dori să poată accesa într-o mai mare măsură informaţii despre companiile angajatoare din newslettere, de pe Facebook, din presă, din materiale video postate pe Youtube, dar şi de pe platformele de recrutare online. 56% dintre respondenţi ar considera utile întâlniri cu reprezentanţi ai companiei, în care să poată pune întrebări specifice.

Sondajul eJobs a fost realizat în perioada 5-26 februarie 2018, pe un eşantion de 1.300 de respondenţi activi profesional. Dintre aceştia, 31,6% se încadrează în categoria de vârstă 36-45 de ani, iar 48,7% au studii universitare şi post-universitare.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO