Profesii

Skill Team: Trainerii romani sunt la fel de buni ca strainii

Skill Team: Trainerii romani sunt la fel de buni ca strainii

Cristina Postolache, director general al Skill Team

24.10.2008, 17:33 182

"Trainerii romani sunt la fel de buni ca si cei straini. Singura diferenta este faptul ca pe unii ii cheama Ion, iar pe ceilalti John", este de parere Marian Manolache, business development manager Skill Team, companie specializata in servicii de resurse umane.

In opinia Cristinei Postolache, director general al Skill Team, cel mai slab training la care a participat a fost unul sustinut de catre un trainer strain.
"Chiar daca la un training participantii trebuie sa fie relaxati si sa se simta bine, in cazul acesta trainerul incerca sa destinda audienta prin glume care nu erau specifice romanilor si pe care cei din sala nu le-au apreciat. In plus, nu a avut succes pentru ca nu a fost adaptat la problemele locale si la cultura organizationala existenta in compania client", spune Postolache.
Multi dintre cei care aleg sa participe la un training livrat de catre un strain cumpara, in primul rand, brandul, insa trainerii straini nu vin cu niste solutii adaptate pentru piata locala. Nu sunt lucruri pe care sa le poti aplica apoi intr-o companie romaneasca.
Pe de alta parte, trainingul nu tre-buie sa parcurga etape, scopul sau este sa atinga obiective. "Sunt multe persoane care au citit un manual si au devenit traineri, insa pentru a face acest lucru trebuie sa ai cativa ani de experienta in business", explica Manolache, care precizeaza ca un modul de training poate fi cumparat cu cateva zeci de euro, dar si cu cateva mii de euro.
"Companiile isi doresc rezultate. Activitatea de training trebuie sa devina o obisnuinta in companii, trebuie sa existe anumite persoane care sa se ocupe de acest lucru si sa raspunda in legatura cu eficienta trainingului", mai precizeaza si Nicoleta Udrea, director de consultanta in cadrul Skill Team.
Este important ca organizatiile sa nu investeasca la intamplare in training. Din acest motiv, inainte de a face training, companiile trebuie sa evalueze nevoia de training, altfel ar putea sa livreze cursuri de care anumiti angajati n-ar avea nevoie. 
"Companiile cer training de vanzari, dar inainte de a incepe trainingul trebuie sa determine nevoia pe care o au angajatii. A face un training de vanzari fara sa stii care sunt nevoile vanzatorilor inseamna sa-i frustrezi pe acestia. Trebuie sa existe o presiune mai mare pe vanzator care sa spuna ce face si ce nu i se potriveste. Cand determini nevoia trainerul stie ce obiective are", explica Manolache.
Cat priveste sesiunea de follow-up, reprezentantii Skill Team spun ca, in cazul companiei lor, aceasta este gandita in mod diferit in functie de fiecare companie. Poate fi o discutie libera, poate fi implementarea unei solutii sau un joc de roluri intre angajati.
Domeniile in care se face training cel mai mult sunt banking, IT, telecom sau petrol si gaze.
"Cele mai cerute traininguri sunt trainingurile dedicate, dar si cele open la care participa angajatii dintr-o companie care nu are un numar minim de sase participanti", spune Postolache, care adauga ca Skill Team livreaza in prezent, in medie, 30 de zile de training pe luna.
De asemenea, 99% dintre participantii la training au taxele platite de catre companie.
Cele mai scumpe programe de training sunt cele din vanzari, negociere sau comunicare. In ceea ce priveste comunicarea cu clientii dificili, de remarcat este faptul ca din ce in ce mai multe companii au inceput sa inteleaga importanta acestui lucru.
Skill Team a lansat recent studiul national de resurse umane 4Power, care sustine managementul companiilor in aspecte legate de salariu, retentia de personal si cresterea performantei echipei.
Cu ajutorul acestuia, de exemplu, companiile care doresc sau sunt nevoite, din cauza lipsei de specialisti, sa recruteze oameni din alte industrii, au acces la informatii specifice privind salariile practicate, bonusurile acordate, compensatiile si beneficiile, tipurile de training la care au acces angajatii aflati pe diferite pozitii, in functie de domeniu, zona geografica sau dimensiunea companiei. De asemenea, pot vedea care industrie este cea mai permisiva din punctul de vedere al recrutarii.
"Daca ai nevoie de un specialist, poti cauta in studiu care este cea mai buna perioada de recrutare sau care este fluctuatia in domeniu. In plus, angajatorul poate afla cum sa motiveze angajatul, ce benficii sa-i ofere si poate compara aceste informatii cu alte pozitii", explica Postolache.
Mai mult decat atat, angajatorii pot face o estimare a costurilor de recrutare, pot vedea istoricul anumitor pozitii, ce tendinte viitoare exista sau de cata forta de munca are nevoie o companie in cazul in care vrea sa intre pe piata.
 
Studiu 4Power
 
  • Ofera informatii despre salarii, recrutare sau retentia de personal
  • Acopera 18 domenii, printre care se numara asigurari, banci, farma, relatii publice sau telecomunicatii
  • 226 de pozitii printre care resurse umane, marketing, relatii publice, IT
  • 18.300 de companii invitate sa participe la studiu
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO