Special

Educaţie, stil de viaţă şi wellness. O nouă poziţie îşi face loc în companiile din România: chief evangelist, una cu rol de legătură între companie, clienţi, parteneri şi publicul căreia i se adresează

Educaţie, stil de viaţă şi wellness. O nouă poziţie...

Autor: Ramona Cornea

19.06.2023, 18:00 495

Corneliu Eşanu, chief technology evangelist, IT Genetics: „În tot mai multe companii va fi nevoie de oameni cu anumite abilităţi speciale de comunicare, care să abordeze total atipic promovarea brandurilor, cu o anumită subtilitate, dar cu eficienţă mare, iar aceştia au rolul de chief evangelist.”

În companiile de pe piaţa locală îşi face simţită prezenţa o nouă poziţie, cea de chief evangelist, una care are rol de legătură între companie, clienţi, parteneri şi publicul căreia i se adresează.

„Rolul unui chief evangelist este acela de a promova (to advocate) produsele sau serviciile companiei şi de a face cât mai cunoscută misiunea acesteia. Este un punct de legătură «mai uman» între companie şi clienţii acesteia, între companie şi parteneri, mass-media sau întreg publicul căruia doreşte să i se adreseze. Practic, rolul magic al unui chief evangelist este de a determina potenţialii clienţi să cumpere un serviciu sau produs fără să le vândă - adică să creeze acea dorinţă sau chiar nevoie în cei cărora li se adresează de a avea un anumit produs sau de a utiliza un anumit serviciu”, a explicat pentru ZF Corneliu Eşanu, chief technology evangelist la IT Genetics, primul chief evangelist din România.

El este de părere că tot mai multe companii vor apela la oameni care să ocupe această poziţie, având în vedere că este una care cere o anumită subtilitate de la persoana care o ocupă.

„Deşi în continuare vor exista departamente de vânzări şi de marketing, în paralel în tot mai multe companii va fi nevoie de oameni cu anumite abilităţi speciale de comunicare, care să abordeze total atipic promovarea brandurilor, cu o anumită subtilitate, dar cu eficienţă mare, iar aceştia au rolul de chief evangelist. În COR încă nu există această funcţie, încadrarea în momentul de faţă fiind de director ştiinţific cercetare dezvoltare.”

Corneliu Eşanu ocupă această poziţie din luna septembrie a anului trecut, după propunerea venită de la co-fondatorii companiei IT Genetics, Liviu Sima şi Ştefan Axinte.

„Totul a plecat de la primul videoclip publicat pe canalul de YouTube al companiei, videoclip în care eu prezentam un produs şi problemele pe care le poate rezolva utilizarea respectivului produs. Până atunci majoritatea videoclipurilor erau doar despre produse, fără o persoană care să prezinte avantajele acestora. Acesta a fost momentul în care unul dintre fondatorii companiei, Ştefan Axinte, îi spune celuilalt fondator, Liviu Sima: «Uite-l pe Paul Norford al nostru! Ce fain ar fi să avem şi noi un om care să se ocupe doar de asta!».

Paul Norford era la acea vreme chief evangelist la Zebra Technologies în Marea Britanie.”

Ca Chief Evangelist nu am un program fix sau nişte indicatori de performanţă de urmărit şi atins, mai spune Eşanu.

„Nu contează că este sâmbătă seară, duminică sau luni la ora 22:00 - dacă are loc un eveniment sau o conferinţă, sunt prezent să vorbesc despre companie, despre cum serviciile şi soluţiile oferite pot îmbunătăţi anumite procese sau cum pot rezolva anumite probleme în alte companii”, a concluzionat el.

Corneliu Eşanu lucrează în compania românească IT Genetics din 2017 - a fost mai întâi product manager, ulterior a fost promovat ca head of product, iar din septembrie 2022 este chief technology evangelist. De asemenea, Corneliu s-a ocupat de operaţiunile de product management ale companiei pe pieţele din Spania, Ungaria şi Bulgaria, unde activează IT Genetics.

IT Genetics este o companie de  soluţii hardware şi software pe piaţa DC/POS (colectare de date şi puncte de vânzare) fondată de Liviu Sima şi Ştefan Axinte în 2007. Compania este prezentă şi pe pieţele din Spania, Ungaria şi Bulgaria.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO