Special

Educaţie, stil de viaţă şi wellness. Programele de executive MBA sunt un mijloc prin care poate evolua şi liderul, şi compania. Noi vrem să-i facem pe executivi să înţeleagă că au o responsabilitate şi faţă de companie, dar şi faţă de societate, de comunităţile lor

Interviu ZF. Richard Philips, decan, Colegiul de Afaceri J. Mack Robinson, Universitatea de Stat din Georgia.

Richard Philips, decan, Colegiul de Afaceri J. Mack Robinson, Universitatea de Stat din Georgia: Executivii vin la programe de EMBA pentru a-şi ajuta compania să evolueze. Ei evoluează pentru ca organizaţia lor să evolueze.

Autor: Ramona Cornea

26.02.2024, 00:07 180

„Organizaţiile sunt una dintre cele mai importante instituţii sociale din societatea de astăzi, ei îşi pot folosi abilităţile manageriale şi uneori îşi pot folosi companiile pentru a investi şi a face bine în comunităţile lor“.

Un program de executive MBA poate fi un instrument de creştere atât pentru executivi la nivel personal, cât şi pentru compania pentru care lucrează ei, susţine Richard Philips, decan al Colegiului de Afaceri J. Mack Robinson din cadrul Universităţii de Stat din Georgia. Într-un interviu acordat ZF, el spune că unul dintre obiectivele şcolii sale este să-i facă pe executivi să înţeleagă că au o responsabilitate şi faţă de companie, dar şi faţă de societate, de comunităţile lor.

„Ei vin aici pentru a-şi ajuta compania să evolueze. Ei evoluează pentru ca organizaţia lor să evolueze. (...) Actualul obiectiv al programului de EMBA este ca studenţii să înţeleagă că managerii businessurilor au responsabilitatea faţă de acţionarii lor de a face bani şi de a face profituri şi că organizaţiile sunt una dintre cele mai importante instituţii sociale din societatea de astăzi, că îşi pot folosi abilităţile manageriale şi uneori îşi pot folosi companiile pentru a investi şi a face bine în comunităţile lor“, a detaliat Richard Philips.

Oamenii care intră într-un program de EMBA sunt în roluri manageriale şi caută să avanseze în roluri executive, susţine decanul.

„Ei sunt un fel de contributori individuali care se mută în roluri manageriale şi apoi manageri care se mută în roluri executive, sunt manageri superiori care urcă în roluri executive. (...) Este un mix între cei care aleg singuri să vină la astfel de programe şi cei pe care îi trimit companiile lor. Uneori, companiile îi trimit şi le spun că nu îi mai pot promova decât dacă merg la aceste programe, iar alteori vin ei pe cont propriu.“

În Atlanta, partea de fintech domină mediul de business, astfel că mulţi dintre studenţii de la programele de EMBA sunt din această industrie, susţine Richard Philips.

„Partea fintech care domină în Atlanta este industria plăţilor digitale. Trei sferturi din toate tranzacţiile cu cardul de debit şi credit care au loc în Statele Unite au fost efectuate de o companie cu sediul în Atlanta, aşa că au crescut cu adevărat rapid. Şi, în special, atunci când tranzacţiile online au crescut rapid în COVID, aceste companii au crescut rapid şi astfel am observat o creştere a cererii din acel sector al economiei“, a adăugat el.

Richard D. Phillips este decan al Colegiului de Afaceri J. Mack Robinson de la Universitatea de Stat din Georgia începând din iulie 2014. El este profesor de management al riscului şi asigurări, având în portofoliu peste 50 de publicaţii academice.

„Există patru universităţi majore de cercetare în regiunea Atlanta. Dintre cele patru, noi avem cea mai mare şcoală de business. Până în această toamnă vom avea aproximativ 1.800 de absolvenţi ai şcolii de business şi avem singura unitate academică axată pe afaceri globale. Prin urmare, avem unul dintre cele mai mari portofolii de parteneri globali din întreaga lume. În cadrul acelor parteneriate globale avem câteva programe care sunt la nivel de licenţă, la programe de master, iar unele sunt la nivel de executive MBA. În unele dintre ele ne trimitem studenţii în străinătate în altă parte, aşa că studenţii de la EMBA-ul nostru merg acum la universităţi din Africa de Sud“, a spus el despre activitatea şcolii sale.

ASEBUSS Business School a semnat un acord de colaborare cu şcoala de afaceri Robinson College of Business din cadrul Georgia State University din Atlanta, ală­turi de care va organiza programul de Executive MBA din România începând cu 2024. În ultimii 20 de ani, programul de EMBA ASEBUSS a fost oferit în România în parteneriat cu o altă universitate din Atlanta, Kennesaw State University, iar par­te­neriatul dintre ASEBUSS şi Kennesaw se va încheia în toamna anului 2024.

Colaborarea dintre cele două şcoli de afa­ceri implică, printre altele, includerea pro­fesorilor în programe de mobilitate internaţională, programe de schimb de expe­rienţă pentru studenţii români şi ame­ricani, realizarea unor programe de cerce­tare în colaborare sau organizarea de eve­nimente de interes pentru ambele instituţii.

„Studenţii români de la EMBA sunt deştepţi, sunt dornici să înveţe“, spunea Richard Phillips după prima vizită la Bucureşti.

 

Ce spune Ovidiu Dîmbean-Creţa, rectorul ASEBUSS, despre piaţa de EMBA din România şi parteneriatele cu universităţile din străinătate:

Cred că în ultimii ani s-au schimbat o mulţime de lucruri în Europa Centrală şi de Est, care cred că pot adăuga experienţe mai multe şi diferite pentru studenţii americani care vin aici sau lucrează cu studenţii din Europa de Est.

Nu pot spune că Polonia este mai avansată în ceea ce priveşte piaţa de MBA decât România, dar lucrurile au de obicei nişte proporţii. Proporţional, având o populaţie mai mare şi probabil mai multe universităţi sau nişte universităţi mai mari, probabil că au şi mai multe parteneriate în străinătate. De asemenea, cantitatea nu înseamnă şi calitate.

România este ca o insulă din estul Europei din punctul de vedere al latinităţii, suntem înconjuraţi de populaţii slave şi asta ne face diferiţi de vecinii noştri. Având rădăcini latine şi, probabil, un mod diferit de abordare a vieţii şi a afacerilor, lucrul împreună poate fi şi din acest punct de vedere o experienţă diferită.

Există o diferenţă culturală uriaşă între SUA şi Europa de Est, dar noi am făcut multe progrese. Dacă mă uit în urmă cum erau lucrurile acum 30 de ani, vedem că am făcut multe progrese şi nu mai suntem în urmă. Cu toate acestea, avem o mulţime de lucruri de făcut care ţin de învăţământ şi nu numai.

Noi împreună cu fosta universitate parteneră am construit o comunitate în Atlanta. Şi Ambasada României la Washington a fost implicată în acest nou parteneriat cu Georgia State University. Ei ne-au întrebat dacă vrem să ne faciliteze contactele cu multe alte universităţi din SUA, dar am spus că putem explora şi alte relaţii cu alte universităţi din SUA, dar ne place Atlanta  deoarece este unul dintre cele mai importante oraşe din Statele Unite ale Americii. Mai ales în ultimele decenii, timp de 20 - 30 de ani, a avut o dezvoltare uriaşă. De asemenea, este un oraş inovator şi tot mai mulţi oameni vin acolo din alte părţi ale SUA şi din străinătate.

Universitatea de Stat din Georgia are o mulţime de studenţi străini şi o mulţime de parteneriate în străinătate, în Europa, în Asia, în Africa, aşa că ne-a plăcut foarte mult ideea de a găsi o altă universitate care să aibă încredere în experienţa noastră şi în studenţii noştri. Sperăm să dezvoltăm împreună nişte programe noi care să ajungă la experienţa reciprocă a studenţilor pentru că cred că România joacă acum un rol mai interesant în Europa din punct de vedere geopolitic.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO