ZF TechDay

ZF Tech Day. Bogdan Apostol, cofondator şi CEO al Nestor - platformă de „people intelligence“: Am lansat un modul nou şi continuăm să creştem. Lucrăm la funcţionalităţi pe bază de AI

29.06.2023, 00:07 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul se axează în prezent pe atragerea de clienţi din Europa şi America de Nord Recent, Nestor a participat la Viva Technology, un eveniment de amploare organizat la Paris la care au participat peste 11.000 de start-up-uri din întreaga lume.

Nestor, start-up-ul local ce a dezvoltat o platformă de „people intelligence“ prin intermediul căreia ajută an­gajaţii să evolueze în carieră, a lansat în primăvara acestui an un modul nou al platformei, mai exact un mar­ket­place intern unde angajaţii compa­niilor pot vedea toate oportuni­tăţile pe care le au, fie că este vorba de cursuri, identifi­ca­rea unui mentor sau o po­ziţie potrivită pentru a avansa. Noul modul a fost lansat în aprilie în cadrul unui eveniment din Las Vegas dedicat zo­nei de resurse umane, iar start-up-ul are deja şi primii clienţi care folosesc produsul. 

„Produsul în sine este un modul care vine mână în mână cu platforma pe care o avem acum. Putem să îl privim ca un modul care încapsulează până la urmă ce am făcut până acum şi aduce noi beneficii atât la nivel de angajat, cât şi la nivel de business în general. Noul modul se numeşte Talent & Opportunities Marketplace şi a fost lansat în aprilie anul acesta în cadrul evenimen­tului numit Festivalul Interna­ţio­nal al Resur­selor Umane Unleash America, ce a avut loc la finalul lunii aprilie în Las Vegas. Am avut oportunitatea acolo de a prezenta noul modul şi de a prezenta plat­forma Nestor în general în faţa unei audi­enţe globale de peste 2.000 de lideri în re­surse umane şi ne-am bucurat de entuzias­mul cu care a fost pri­mită această nouă adi­ţie la platforma noas­tră“, a spus în cadrul emi­siunii ZF Tech Day Bogdan Apostol, cofondator şi CEO al Nestor, explicând că acest mar­ketplace intern centralizează toate oportu­nităţile de creştere ale unui angajat în companie. 

„Acest marketplace in­tern este un modul ce cen­tralizează, într-un mod transparent şi uşor ac­ce­sibil pentru angajaţi, o­portunităţile de creş­te­re în companie, în toate formele lor - de la opor­tunităţi de a par­ticipa în proiecte cross organizaţio­nale, la oportunităţi şi resur­se de învăţare pentru «upskil­ling» şi «reskilling», oportunităţi de identi­ficare a unui mentor în cadrul com­paniei, astfel încât să putem să dezvoltăm noi abili­tăţi şi să îmbunătăţim acele abilităţi ne­ce­sare şi chiar oportunităţi de schimbare a jobului în cadrul companiei către noi joburi sau oportunităţi deschise în companie.“

Noul modul este practic o extindere a platformei Nestor care agregă toate proce­se­le de performanţă, de dezvoltare a anga­jaţilor într-o abordare bazată pe abilităţi. „Fiecare angajat din organizaţie are un profil unic de abilităţi, de competenţe, iar platforma se uită la competenţele necesare pentru jobul curent şi nivelul necesar pentru jobul curent, competenţele dobân­dite atât în interiorul, cât şi în exteriorul companiei în joburi anterioare şi acele competenţe pe care dorim să le dezvoltăm în următoarea perioadă, acele aspiraţii pe care fiecare dintre noi le are. Astfel, pentru noi, noul modul reprezintă un pas foarte important în îndeplinirea viziunii noastre de a crea un mediu de lucru în care fiecare angajat are oportunitatea potrivită la momentul potrivit pentru a se dezvolta şi a-şi îmbunătăţi în mod continuu compe­tenţele pentru a avea o carieră de succes care să fie şi aliniată cu dorinţele sale de dezvoltare. Fiecare dintre noi are nişte preferinţe, să zicem aşa, are nişte dorinţe de dezvoltare. Ceea ce face modul ăsta este să aduc acele oportunităţi conform dorinţelor tale de dezvoltare, dar şi aliniate cu nevoile de business“, a explicat el.

Platforma Nestor, accesibilă în regim SaaS, se adresează tuturor companiilor, indiferent de industrie şi de mărime, însă aduce cea mai mare valoare pentru compa­nii aflate într-un proces de creştere accele­rată a echipei sau care au deja peste 200 de angajaţi.

Start-up-ul are în portofoliu o serie de companii din Europa şi America de Nord, dar şi din România, unde unul dintre clienţii săi mari este operatorul telecom Orange. Totodată, Nestor face parte şi din programul Orange Fab, dedicat start-up-urilor de tehnologie.

Pentru noul modul, care poate fi folosit atât separat cât şi împreună cu întreaga platformă Nestor, start-up-ul a atras deja şi primii clienţi - atât dintre clienţii existenţi, cât şi clienţi noi.

„Avem primii clienţi care au şi trecut prin zona de on-boarding a acestui modul. Suntem într-o perioadă în care colectăm foarte mult feedback din tot ce înseamnă utilizare, din experienţa pe care o au clienţii cu acest nou modul. Şi bineînţeles că el va deveni un pilon important în produsul nostru, astfel încât va fi dezvoltat tot mai mult pe perioada următorilor ani.“

La finalul anului trecut, Nestor a obţinut o finanţare în valoare de 2 milioane de euro de la Eleven Ventures, Underline Ventures şi câţiva business angels din SUA, bani care a ajutat start-up-ul şi îl ajută în continuare să dezvolte produsul şi să adauge noi funcţionalităţi. Acum, spre exemplu, echipa Nestor lucrează la dezvoltarea unor noi funcţionalităţi bazate pe tehnologia inteligenţei artificiale (AI).

„Odată cu dezvoltarea acelerată a domeniului de AI şi cu cele mai recente inovaţii din domeniu, cum ar fi «generative AI», explorăm şi noi tot mai multă oportunitatea de a introduce noi funcţionalităţi bazate pe inteligenţă artificială. Avem deja primele dezvoltări de funcţionalităţi pe care le-am adus în platformă cu ajutorul inteligenţei artificiale şi care sunt deja în teste cu o parte din clienţii noştri existenţi. Sunt într-un beta privat, într-un test privat, nu sunt încă disponibile publicului larg. Încă dezvoltăm, adaptăm, ne uităm foarte mult la necesităţile clienţilor noştri“, a precizat cofondatorul şi CEO-ul Nestor, menţionând că scopul dezvoltărilor pe baza de AI este de a identifica „pattern-uri“ în date. „Noi colectăm volume mari de date şi identificarea pattern-urilor pentru informarea următorilor acţiuni este foarte important. De asemenea, a facilita accesul la informaţii structurate în funcţie de necesităţile fiecărui client, fiecărui domeniu, fiecărui business, fiecărei verticale de business. Şi un alt treilea scop ar fi a elimina munca repetitive a utilizatorilor cu roluri de administrare şi de a crea până la urmă prin acest «generative AI» resurse pe care după aceea doar le analizăm, le modificăm şi le putem mult mai uşor implementa la nivel de organizaţie.“

 

Ce a mai declarat Bogdan Apostol în cadrul ZF Tech Day:

La sfârşitul anului trecut am închis o rundă de finanţare şi acest lucru ne-a permis ca în prima jumătate a acestui an să acelerăm investiţia pe care o facem atât în dezvoltarea echipei, cât şi în accelerarea vitezei de dezvoltare a platformei şi adăugarea de noi module şi funcţionalităţi. Aş putea spune că focusul în această perioadă a fost atât pe zona de creştere, cât şi pe zona de întărire a poziţiei pe care o avem pe pieţele unde deja avem o prezenţă şi care au potenţial crescut de dezvoltare. Şi aş menţiona aici piaţa din America de Nord şi Europa. De asemenea, facem acţiuni importante pe pieţele mai recent deschise şi anume pieţele din America Latină şi Orientul Mijlociu.

Unul din obiectivele noastre principale este acea usurinţă de folosire. Platforma Nestor, aşa cum o gândim noi, trebuie să fie un ajutor, un companion pentru fiecare angajat care să îl ajute cât mai rapid să extragă valoare pentru el şi pentru cariera lui, iar pe partea de business, pe partea de HR este foarte important ca noi să extragem acele informaţii care poate uneori sunt ascunse companiilor şi să le aducem în faţa celor care iau decizii, astfel încât ei să poată lua decizii informate, să poată să se adapteze foarte agil şi să vadă impactul real pe care le au strategiile de resurse umane pe care le pun în companie.

Ce face Nestor este să identifice foarte bine gap-urile, distanţa dintre unde vrem să fim şi unde suntem la momentul de faţă şi bazându-ne pe asta, identificăm oportunităţile potrivite la momentul potrivit. De foarte multe ori oportunităţile există în organizaţiile medii şi mari, în schimb nu sunt foarte transparente, nu sunt uşor accesibile, sunt greu de filtrat ca să îmi dau seama foarte bine ce ar fi potrivit pentru mine şi ce nu ar fi potrivit pentru mine ca angajat. Ce face Nestor este să facă exact invers, să aducă în faţa angajatului acele oportunităţi, să i le facă transparente şi să i le arate la momentul potrivit.

Fiecare modul din Nestor poate fi folosit ca şi element individual. Fiecare modul are acces la zona de skill-uri, astfel încât în momentul în care business-ul este pregătit să treacă la următorul nivel, poate oricând să activeze un nou modul. Dar modulele pot fi folosite şi ca element individual.

Ne dezvoltăm tot mai mult pe zona de clienţi, atragem clienţi noi, companii care au o necesitate tot mai pertinentă în zona asta. Cred că principala piaţă de pe care atragem în momentul de faţă clienţi noi este piaţa din America de Nord, urmată de piaţa din Europa.

AI este un domeniu pe care ne axăm şi este un domeniu de viitor. Este un domeniu care pentru mulţi poate fi aşa o zonă în care avem îngrijorări că va distruge joburi, că va înlocui oameni. Părerea noastră este că asemenea unor alte revoluţii industriale anterioare pur şi simplu rolurile se vor transforma. Nu înseamnă că vor dispărea joburi, ci rolurile se transformă. Şi se transformă activ. De aceea şi avem nevoie de upskilling, reskilling, toată zona asta în care ne uităm la oamenii care au capacităţi, care au şi dorinţă şi potenţial să fie promotorii sau primii care testează aceste noi funcţionalităţi, aceste noi dezvoltări la nivelul tehnologiei.

Orange Fab ne-a ajutat foarte mult să înţelegem cum să lucrăm mai bine cu zona corporate, cu zona de corporaţii mari. Ne-a ajutat foarte mult să ne conectăm cu domeniul de business, în special în zona Europei. Şi este un continuu ajutor în a expune modul în care noi lucrăm cu ei şi de a face acele studii de caz pe care să le publicăm şi împreună să inovăm în noi direcţii.

Ţintele noastre sunt de a ne extinde şi a ne stabili mai bine pe pieţele pe care suntem în momentul de faţă. Nu ne uităm decât ocazional la a descoperi noi pieţe în momentul de faţă. Ceea ce vrem să facem este să creăm o prezenţă importantă pe pieţele pe care suntem, să devenim acel «go-to tool», atunci când ne gândim la dezvoltarea oamenilor şi la capacităţile fiecărui individ. Suntem într-o continuă creştere şi vrem să păstrăm, chiar şi să acelerăm, rata de creştere în momentul de faţă. Suntem într-o zonă în care dezvoltăm, după cum ziceam, noi funcţionalităţi bazându-ne pe ultimele dezvoltări din domeniu, cum ar fi inteligenţă artificială. şi cred că unul din obiective este de asemenea creşterea continuă a echipei, care să satisfacă un volum crescut de cereri din piaţă.

Chiar săptămâna trecută, sau puţin mai mult de o săptămâna, am participat la cea de-a şaptea ediţie a Conferinţei Viva Tehnology, ce a avut loc în Paris. A fost un eveniment care îşi propune să aducă împreună zona de business şi zona de inovaţie prin conectarea start-up-urilor cu lideri din domeniul tehnologic, cu corporaţii mari şi investitori. Evenimentul este unul de amploare, aduce împreună şi a dus anul acesta 3.000 de business-uri, cu undeva la 11.000 de start-up-uri şi s-a bucurat de un număr de vizitatori de 150.000 în persoană din 174 de ţări şi o participare online de peste 400.000 de vizualizări. Am avut şi noi plăcerea să fim pentru al doilea an consecutiv expozanţi ca parte a colaborării noastre cu Orange.

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday