Un start-up pe zi

Proprietarii Cabanei Moţilor vor investi 400.000 de lei într-un business cu dulceţuri

Sebastian Hosu, acţionar al Cabanei Moţilor: Vrem să dublăm producţia la fiecare doi ani, până la o cifră de afaceri de 700.000 lei

Sebastian Hosu, acţionar al Cabanei Moţilor: Vrem să dublăm producţia la fiecare doi ani, până la o cifră de afaceri de 700.000 lei

Autor: Mădălina Dediu Panaete

01.03.2015, 09:48 3418

Soţii Ela Atanasiu, 39 de ani, şi Sebastian Hosu, 36 de ani, antre­prenorii care deţin Cabana Moţilor din Mărişel (jud. Cluj), în Munţii Apuseni, despre care ZF a scris la jumătatea anu­lui trecut, îşi propun să dezvolte un atelier dedicat pro­ducţiei de dulceţuri, siropuri din fruc­te de pădure şi ceaiuri din plante de la munte, iar investiţia este estimată la 300.000 – 400.000 lei.

Ei au dezvoltat brandul Cămara de la Munte care anul trecut a avut vânzări de 90.000 de lei fără TVA.

„Până acum am folosit capacităţile de producţie ale Cabanei Moţilor, aşa că nu am investit în active fixe special pentru Cămara de la Munte. Investiţia în dotări este de aproximativ 20.000 lei”, spune Sebastian Hosu care a investit circa 350.000 de euro în Cabana Moţilor.

În prezent, produsele Cămara de la Munte, marcă deţinută de Hosus Turism, sunt comercializate în Cabana Moţilor, dar şi prin intermediul magazinului online propriu, dar şi magazine fizice precum Librăriile Cărtureşti sau Băcănia Veche. De asemenea, produsele sunt disponibile şi în câteva restaurante. În prezent, cei doi au un angajat care se ocupă de depozitul din Cluj, de unde sunt expediate produse prin curier în ţară, dar şi în străinătate. De asemenea, în perioada de producţie la Mărişel lucrează doi oameni. Ela Atanasiu şi Sebastian Hosu, împreună cu părinţii Elei, lucrează tot timpul în toate departamentele.

Pentru următorii 2-3 ani, cei doi antre­pre­nori vor să dezvol­te distribuţia, în spe­cial în domeniul HoReCa, să aibă ca­pa­citate de producţie dedicată şi poate să obţină finanţare euro­peană, dar să diver­si­fice producţia.  „Vrem să dublăm producţia la fiecare doi ani, până la o cifră de afaceri de 700.000 lei”, mai spune Sebastian Hosu. 

Cei doi antreprenori, care au lucrat timp de aproape patru ani în multinaţionalele Nestlé, respectiv Procter & Gamble, au deschis în 2009 o cabană turistică numită Cabana Moţilor în Munţii Apuseni, şi tot aici au început să producă dulceţuri şi siropuri sub numele de Cămara de la Munte.

Povestea intrării în lumea afacerilor a celor doi soţi începe în 2005, după ce Ela Atanasiu şi Sebastian Hosu au decis în 2002 să plece din ţară, principala motivaţie fiind „să nu ne pară rău peste zece ani că nu am plecat când eram mai tineri”.

„În 2004 am emigrat în Canada, unde am locuit puţin peste un an. Suficient cât să ne dăm seama că vom fi toată viaţa noastră străini, departe de casă, de familie şi prieteni, într-un sistem în care „pijamalele au fost de mult împărţite”. Iar oportunităţile erau acasă, în România”, povesteşte Sebastian Hosu din Cluj.

Cei doi antreprenori au aflat de fondurile SAPARD şi implicit de oportunitatea dezvoltării unei afaceri în zona rurală, astfel că în 2005 au cumpărat un teren, în următorul an au depus cererea pentru fondurile europene, iar în 2007 au început construcţia. Cabana Moţilor a fost inaugurată în 2009.

„Cum noi ne doream, în cazul unei întoarceri în România, să locuim la ţară, am ajuns la concluzia că o finanţare de 100.000 € pentru dezvoltarea unei afaceri la ţară e oportunitatea de care aveam nevoie. Pentru că nu ne pricepeam la agricultură şi având în vedere experienţa în vânzări şi publicitate pe care o aveam, ne-am gândit că ar trebui să ne pricepem la turism. Aşa s-a născut ideea Cabanei Moţilor”.

Odată cu cabana, cei doi antreprenori şi-au propus să ofere turiştilor produse tradiţionale, aşa că au început să prepare chiar în bucătăria cabanei dulceţuri şi siropuri din muguri de brad, afine, zmeură şi merişoare. Cum oaspeţii şi-au dorit să ia produse şi pentru acasă şi cum cererea a devenit tot mai mare, proprietatii cabanei s-au gândit să dezvolte o linie separată de business.

„Treptat, an de an, cantitatea produsă a fost pe măsura puterilor noastre (de muncă şi financiare), ajungând ca din 2013 să ne propunem dezvoltarea unei linii de afaceri separate cu dulceţuri şi siropuri din fructe de pădure, sub marca „Cămara de la Munte”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO