ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Laurenţiu Ilie, fondator Kitchen Shop: Vrem să ne extindem cu magazine în mai multe oraşe ale ţării, dar rămâne de văzut cum reacţionează populaţia la toate aceste crize existente

15.02.2022, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Kitchen Shop a fost înfiinţat în urmă cu 12 ani, pornind la drum cu un magazin online. Businessul a ajuns să administreze 17 magazine pe plan local şi două în Ungaria.

Laurenţiu Ilie, fondator al Kitchen Shop, un retailer de echipamente de gătit, plănuieşte ca anul acesta să îşi extindă businessul prin deschiderea unor noi magazine în Timişoara, Cluj, Craiova şi Oradea, dacă situaţia economică va permite acest lucru. Kitchen Shop are în prezent un total de 17 magazine în România şi două în Ungaria.

Creşterea inflaţiei, criza preţurilor la energie şi costurile mari privind transportul de mărfuri internaţionale creează o perspectivă negativă asupra a ceea ce urmează să se întâmple în acest an din punct de vedere economic.

„Piaţa arată destul de prost anul acesta, cele mai mari nelinişti sunt criza energetică şi inflaţia. Cred că vom vedea o inflaţie foarte mare anul acesta, nu doar în România, dar şi în Europa. Fiind conectat cu mulţi furnizori, văd ce probleme există, primim permanent notificări de majorări de preţuri chiar şi cu 20-25%. Au crescut preţurile la transport, costurile au crescut cam pe toate palierele, sunt îngrijorat şi din prisma cursului valutar, care ne va afecta în mod diret. Noi suntem un importator, deci vom fi foarte vulnerabili la cursul valutar“, spune Laurenţiu Ilie, fondator al Kitchen Shop, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Antreprenorul a construit pentru anul acesta două scenarii pe care să se bazeze businessul pe care îl administrează, însă amândouă prevăd o scădere faţă de 2021, un an cu o creştere de 17% a veniturilor faţă de 2020. Cifra de afaceri a companiei locale a crescut cu 43% în 2020, la peste 70 de milioane de lei. Cu toate că businessul a avut doi ani de creştere, crizele apărute în această perioadă se vor resimţi puternic abia anul acesta.

„La începutul anului am crescut salariile tuturor angajaţilor, iar efectele în costuri sunt foarte mari. În mod cert, profitabilitatea în oricare dintre scenarii va fi mai mică decât în anii trecuţi, nu ne deranjează foarte tare dacă reuşim să creştem, dacă deschidem alte puncte de vânzare şi să ne păstrăm clienţii. Profitul este foarte important, dar nu este scopul nostru final“, explică el.

Pe lângă reţeaua de magazine fizice, Kitchen Shop are şi un magazin online cu circa 10.000 de produse, care reprezintă circa 22% din business, iar 30% din cifra de afaceri înregistrată de companie vine din zona de distribuţie. Compania are activitate de distribuţie, livrând produse către marile lanţuri de hipermarketuri şi supermaketuri. Până în pandemie această divizie reprezenta doar 10-15% din business. Totodată, Kitchen Shop distribuie echipamente pentru gătit şi companiilor din sectorul HoReCa, un segment care avea circa 5% din totalul veniturilor înainte de pandemie.

„Sperăm ca anul acesta să se redeschidă total această piaţă şi ne-am pregătit cu oferte, nu era un canal foarte important, dar fiecare segment contribuie“.

Anul trecut, antreprenorul a deschis un al doilea magazin fizic în Ungaria, dar a şi făcut pasul către Bulgaria, unde compania este prezentă cu un magazin online şi o reţea de distribuţie.

„Am deschis magazine în Ungaria pentru că am avut o oportunitate, nu erau magazine de gătit similare, însă în Bulgaria e invers, în fiecare centru comercial există 2-3 astfel de magazine de gătit“.

Kitchen Shop a fost înfiinţat în urmă cu 12 ani, pornind la drum cu un magazin online. În ceea ce priveşte piaţa locală, Laurenţiu Ilie spune că s-a dezvoltat mult şi au apărut mulţi jucători cu produse de o calitate similară a celor de la Kitchen Shop, ceea ce înseamnă că antreprenorul este mult mai atent la piaţa locală şi la competitori. În pofida dezvoltării pieţei din ultimii ani, Laurenţiu Ilie este de părere că mai există loc în piaţă mai ales pe fondul dezvoltării pieţei culinare.

Planurile de viitor constau în consolidarea businessului pe pieţele din România şi Ungaria, dar şi consolidarea comunităţii de bucătări, fiind o parte importantă în totalul clienţilor Kitchen Shop.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor