ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Adrian Simion, fondatorul prăjitoriei de cafea Guido Coffee: Am avut cereri în primele cinci luni din 2023 cât tot anul trecut. Lucrurile merg bine, oamenii cheltuie în continuare

20.06.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Guido Coffee, un business pornit în urmă cu nouă ani, este o prăjitorie de cafea cu activităţi de distribuţie a cafelei de specialitate Compania are un parteneriat cu Boiler Coffee pentru operarea unei cafenele pe Calea Victoriei din Bucureşti.

Cererea pentru cafea de specialitate, un produs premium, este pe val în prezent, într-o perioadă în care puterea de cumpărare a fost şi este în continuare puternic lovită de creşterea inflaţiei. Vânzările merg bine, spune Adrian Simion, fondatorul Guido Coffee, una dintre primele prăjitorii de cafea din Bucureşti. El adaugă că oamenii nu şi-au restrâns cheltuielile când vine vorba de cafeaua de specialitate.

„Fac câteva oferte pe zi. Nu am făcut oferte în tot anul trecut cât am făcut în primele cinci luni din 2023. Vorbim de o creştere a cererilor, dar şi de un upgrade în ceea ce vor clienţii, caută echipamentele scumpe, de top. (…) Lucrurile merg bine, senzaţia este că oamenii cheltuie în continuare.“

„Într-adevăr s-au scumpit toate, dar consumul merge bine“, spune Adrian Simion, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Guido Coffee, un business deschis în urmă cu nouă ani, este o prăjitorie de cafea cu activităţi de distribuţie, atât a cafelei de specialitate, cât şi a echipamentelor aferente. Unitatea de producţie a companiei, locul unde de fapt se prăjeşte cafeaua, se află în afara Bucureştiului, însă firma are şi un magazin situat în strada Mihai Eminescu din Capitală. Mai mult, Guido Coffee a încheiat un parteneriat cu lanţul de cafenele Boiler Coffee pentu deschiderea pe Calea Victoriei a unităţii ce poartă ambele nume.

Antreprenorul spune că momentan nu are în plan să investească în deschiderea unor alte cafenele, însă nu exclude acest lucru pe viitor.

„HoReCa este un business diferit, necesită un anumit tip de atenţie“, explică el.

În schimb, antreprenorul investeşte într-un proiect de rebranding al propriului business, care ar trebui să fie gata până în toamna acestui an, proiect prin care conceptul pungilor de cafea va fi diferit.

„Fiecare notă a cafelei va avea o altă culoare. Plus că o să ducem acest concept şi într-o renovare a magazinului din strada Eminescu şi într-o refacere a site-ului“, spune el.

Mai mult, antreprenorul vrea să mute unitatea de producţie din afara Bucureştiului în Capitală, pentru a fi mai aproape de clienţi. Businessul îşi concentrează atenţia atât pe clienţii HoReCa - având circa 50 de parteneri -, cât şi pe retail (consumatori finali).

În prezent, HoReCa şi retailul au o pondere egală în veniturile businessului, însă în perioada pandemiei, partea de retail a ajutat distribuitorul de cafea să supravieţuiască atât timp cât cafenele erau închise.

Pentru 2023, Adrian Simion estimează venituri de 1 milion de euro şi îşi doreşte ca în următorii ani să ajungă la venituri anuale de 4 milioane de euro.

Firma Business Intelligence SRL care operează businessul Guido a avut în 2022 afaceri de 4,1 mil. lei (peste 800.000 de euro), plus 50% şi un profit de 1,4 mil.lei, aproape dublu faţă de 2021. Chiar şi aşa, în 2022, profitul companiei a fost afectat, susţine antreprenorul, ca urmare a absorţiei unei părţi a creşterii costurilor.

„Am încercat să ţinem preţurile cât mai jos, chiar am făcut eforturi şi, anul trecut, asta ne-a mâncat din profit. Preţul cafelei pe plan mondial a crescut, au fost nişte situaţii în Brazilia şi de acolo s-a răspândit în toată zona de cafea. Un alt factor a fost şi cursul valutar. Toată cafeaua se tranzacţionează în dolari, iar creşterea dolarului ne-a afectat cel mai mult. Am avut o creştere de 20-25% la preţul cafelei şi un plus 20-25% la cursul valutar. Aproape 50% per total a fost creşterea costului cu materia primă“, mai spune Adrian Simion.

Adrian Simion, fondator Guido Coffee: Am încercat să ţinem preţurile cât mai jos, chiar am făcut eforturi şi, anul trecut, asta ne-a mâncat din profit.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor