ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Fondatorul agenţiei de branding Namogo: Strategia de brand pentru Iaşi este de a deveni în următorii zece ani cel mai important hub al industriilor creative

27.04.2023, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

Namogo a construit brandul oraşului Iaşi realizând un proiect la iniţiativa Asociaţiei Destination Iaşi, o asociere între mediul universitar din localitate, Primăria Iaşi, Consiliul Judeţean Iaşi şi actorii din domeniul hotelier. Brandul oraşului Iaşi a câştigat competiţia internaţională Transform Awards.

Printr-o colaborare a mediului public şi a celui privat, Iaşiul beneficiază de un proiect de brand de oraş care a câştigat medalia de aur la Transform Awards Europe, o competiţie organizată la Londra pentru cele mai bune branduri de locuri sau de ţări. Agenţia de branding Namago a construit identitatea de brand a oraşului Iaşi, care presupune o strategie centrată în jurul conceptului Iaşi - Oraşul Creatorilor.

„Am vrut să creăm o viziune pentru Iaşi de a deveni în următorii zece ani cel mai important hub al industriilor creative din România. Este un plan ambiţios, dar avem nevoie să ne concentrăm atenţia pe o singură direcţie ca să putem atinge ce ne-am propus“, spune Alexandru Munteanu, fondatorul Namago, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Namogo a construit brandul oraşului Iaşi realizând un proiect la iniţiativa Asociaţiei Destination Iaşi, o asociere între mediul universitar din localitate, Primăria Iaşi, Consiliul Judeţean Iaşi şi actorii din domeniul hotelier.

La competiţia de la Londra, Iaşiul a concurat alături de alte destinaţii internaţionale, însă brandul oraşului din Moldova a reuşit să îi aducă medalia de aur.

„Argumentarea juriului a fost cea pe care am gândit-o noi, anume că e o identitate sinceră, foarte versatilă, vorbeşte foarte mult despre industriile creative. Acel logo funcţionează ca un container grafic pentru anumite expresii vizuale şi, în acelaşi timp, e funcţional pentru că poate fi tradus în mobilier urban, în proiecte de instalaţii. Prin simplitatea lui, am reuşit să creăm o identitate foarte versatilă“, explică el.

Ce îşi doresc iniţiatorii de la brandul oraşului Iaşi este de a crea o legătură între urbe şi potenţialii investitori, turişti sau viitori locuitori. Mai mult, brandul are şi o parte funcţională prin crearea unei platforme care să ajute oraşul să comunice mai uşor cu cetăţenii săi, de la mobilier urban, până la indicatoarele din oraş.

În ultimii ani, Iaşiul a trecut printr-o transformare semnificativă, atât din partea primăriei care a investit în modernizarea localităţii, cât şi din partea mediului privat care a pariat pe noi proiecte.

„Iaşiul nu avea viaţă până acum zece ani, nu doar că nu se întâmpla nimic, dar străzile erau distruse. Toată schimbarea aceasta (care a urmat „ n.red.) este un argument pentru de ce a fost nevoie de un brand de oraş. Să spunem toate aceste lucruri şi să ne urcăm pe un val care să ne ducă mai sus decât am fi mers fără proiectul de brand“, mai spune el.

Namago a fost înfiinţată acum 16 ani, de către Alexandru Munteanu şi fratele său geamăn, care a ieşit din business în urmă cu cinci ani. Namago a pornit cu mici proiecte în Iaşi, cafenele şi diverse businessuri care au reuşit printr-o strategie de brand să îşi construiască mici comunităţi în jurul lor.

Firma Namogo Design din Iaşi a avut afaceri de 277.000 de lei în 2021, plus 22%.

 

 

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor