ZF 24

Afacerile producătorului Doncafé au scăzut cu 9% anul trecut. „2014 are perspective foarte bune“

Marius Meleşteu, general manager al Strauss South Central Europe: Ne aşteptăm ca lansările de noi produse şi inovaţiile să contribuie, de asemenea, la creşterea rulajului.

Marius Meleşteu, general manager al Strauss South Central Europe: Ne aşteptăm ca lansările de noi produse şi inovaţiile să contribuie, de asemenea, la creşterea rulajului.

Autor: Mădălina Dediu Panaete

10.05.2014, 15:01 264

Strauss România, producă­torul mărcilor de cafea Doncafé şi Fort, a terminat anul trecut cu o cifră de afaceri de circa 213 mil. lei (48 mil. euro), în scădere cu 9% faţă de anul anterior, conform calculelor ZF pe baza datelor furnizate de companie şi de Ministerul de Finanţe.

„Este vorba de o falsă scădere în valoare. Toată această falsă scădere a cifrei de afaceri în valoare, volumele fiind similare cu cele din 2012, vine din reducerea preţului de achiziţie al cafelei în 2013 ca materie primă — lucru sesizabil imediat prin scăderea preţului la raft pe toată durata anului 2013. Acest lucru este valabil pentru toţi jucătorii din industrie“, a declarat pentru ZF Marius Meleşteu, general manager al Strauss South Central Europe, care are o experienţă de peste 15 ani în industria bunurilor de larg consum.

Anul trecut, preţul cafelei verzi a scăzut din cauza stocurilor mari pe care companiile şi le-au făcut temându-se de creşterea consumului şi de scăderea producţiei de cafea verde.

Singura companie din industrie care a comunicat datele pe 2013 către ZF, Cafea Fortuna, con­trolată de antrepre­norul român Cons­tantin Moroianu, a avut o creştere a cifrei de afaceri de 6%, la 133 mil. lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO