ZF 24

Antreprenorii români nu înţeleg ce este un brand şi care este puterea unei mărci pentru afacerea lor. Marca Bitdefender valorează sute de milioane de euro, iar Vector Watch 5-10 milioane

Autor: Roxana Rosu

25.05.2015, 16:06 1424

Antreprenorii români nu înţeleg ce este un brand şi care este puterea unei mărci pentru afacerea lor.

Majoritatea consideră că a insista să construieşti un brand este un cost pe care îl poate evi­ta, arată Paul Cosmo­vici, CEO şi fondator al Cosmovici Intel­lec­tual Property, com­pa­nie specializată în drep­tu­rile de proprietate intelectuală cu sedii la Geneva şi Bucureşti şi activităţi pe pie­ţe din Europa şi SUA.

Paul Cosmovici, avocat specialist în drepturi de proprietare intelectuală, a arătată într-o emisiune la ZF Live că în fiecare an în România sunt înregistrate 10-12 mii de mărci la OSIM, mai mult decât în urmă cu zece ani, dar foarte puţin comparativ cu situaţia din alte ţări europene. În Franţa de exemplu sunt înregistrate sute de mii de mărci pe an, oricine are o idee asigurându-se mai întâi că are brandul protejat şi abia apoi ocupându-se de dezvoltarea afacerii. Potrivit lui Paul Cosmovici, două bran­duri extrem de puternice dezvol­ta­te de antreprenori români sunt Bitde­fen­der, pe care îl evaluează la sute de mi­lioane de euro, şi Vector Watch, o marcă de 5-10 milioane euro. Vector Watch, com­pa­nia fondată anul trecut de antre­pre­norul local Andrei Pitiş, a lansat recent la nivel internaţional trei modele de ceasuri inteligente şi are o echipă de cer­cetare şi dezvoltare care lucrează de­ja la noi versiuni.

Urmăriţi aici înregistrarea integrală a emisiunii ZF Live de miercuri, 20 mai 2015

„Există două categorii de antre­pre­nori români. Cei din vechea generaţie, care au mari companii, unităţi de pro­ducţie, dar nu simt puterea mărcii, nu în­ţe­leg valoarea ei contabilă. Şi antre­pre­no­rii tineri, care au pornit un busi­ness, au lucrat alături de fonduri de in­vestiţii, de oameni de afaceri străini şi care în­ţeleg. Ei ştiu că trebuie să mear­gă în alte pieţe, să se lupte cu consu­ma­torii locali ca să cumpere produse din România.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO