La demisolul unei case din comuna Popeşti-Leordeni, familia Faur, ea de meserie consilier juridic şi mediator, iar soţul său arhitect, au deschis în luna decembrie a anului trecut o mică fabrică în care produc popcorn cu trufe negre, caramel, caşcaval sau caju. Cei doi au investit circa 60.000 de euro în brandul Kukuruz Popcorn şi vor să ajungă la 1.000 de comenzi pe lună prin intermediul magazinului online pe care îl au.
„Ideea de a ne implica într-o asemenea afacere ne-a venit acum doi ani. Totul a pornit de la plăcerea copiilor noştri de a mânca popcorn făcut în casă, la ceaun, cu ulei de măsline şi sare de Himalaya şi a culminat cu momentul în care am văzut că unul dintre produsele favorite ale cunoscutei vedete TV americane Oprah era popcornul gourmet cu trufe. Atunci am realizat că popcornul poate fi o afacere cu ajutorul căreia să oferim clienţilor posibilitatea de a se bucura de o gustare sănătoasă şi naturală“, spune Carmen Faur. O pungă de popcorn cu ulei de măsline de 50 gr. costă 10 lei, iar o porţie de 65 gr. cu trufe negre costă 21 de lei.
Cea mai mare parte a investiţiei realizate de ea şi de soţul său (40.000 de euro) a fost direcţionată către amenajarea demisolului şi utilarea acestuia cu echipamente. În prezent, doar ei se ocupă de întreg businessul, de la management până la producţia efectivă a popcornului şi ambalarea acestuia, însă au în plan angajarea a două persoane chiar în prima parte a acestui an.
Întregul proces de producţie se face manual, atât prepararea, cât şi ambalarea popcornului, iar produsul finit porneşte de la materia primă (cucuruzul), care este apoi preparat cu ulei de cocos sau de măsline extravirgin şi „ingrediente“ pregătite pe loc de antreprenori.
Pentru producţie ei folosesc o maşină specială care prepară popcornul la fel cum se face acasă, la ceaun.
„Cel mai mare impediment în construirea acestui business este tocmai noutatea lui. Românii nu cunosc acest tip de produs. Ei nu sunt obişnuiţi să vadă popcornul ca pe un produs gourmet, o delicatesă. Pentru români popcornul este cel vândut la cinema sau în parcuri sau cel făcut la microunde. Pe de altă parte, pentru noi, ca antreprenori, ar fi bine-venit un ajutor din scăderea taxelor şi a impozitelor, cu precădere a TVA şi a taxelor plătite de angajator şi angajat pentru contractul de muncă“, explică antreprenoarea.
În prezent, majoritatea ingredientelor provin din UE, dar în termen de trei ani familia Faur vrea să aibă propria producţie de porumb, motiv pentru care a şi cumpărat deja câteva hectare de pământ. Tot în termen de trei ani aceasta vrea să deschidă mai multe magazine în Bucureşti, dar şi în ţară şi se gândeşte să „atace“ piaţa cinematografelor, a băcăniilor şi chiar a evenimentelor (nunţi, botezuri, petreceri) unde să înlocuiască deja tradiţionalul candy-bar cu un popcorn-bar. „Deja am început pregătirile pentru a deschide primul magazin fizic într-un mall din Bucureşti.“