ZF 24

Au investit circa 270.000 de lei într-o mică fabrică de popcorn

O pungă de popcorn cu ulei de măsline de 50 de grame costă 10 lei, iar o porţie de 65 de grame cu trufe negre costă 21 de lei

O pungă de popcorn cu ulei de măsline de 50 de grame costă 10 lei, iar o porţie de 65 de grame cu trufe negre costă 21 de lei

Autor: Corina Mirea

25.01.2015, 10:26 2764

La demisolul unei case din comuna Popeşti-Leordeni, familia Faur, ea de meserie consilier juridic şi mediator, iar soţul său arhitect, au deschis în luna decembrie a anului trecut o mică fabrică în care produc popcorn cu trufe negre, caramel, caş­caval sau caju. Cei doi au investit circa 60.000 de euro în bran­dul Kukuruz Popcorn şi vor să ajungă la 1.000 de comenzi pe lună prin intermediul magazinului online pe care îl au.

„Ideea de a ne implica într-o asemenea afacere ne-a venit acum doi ani. Totul a pornit de la plă­cerea copiilor noştri de a mânca popcorn făcut în casă, la ceaun, cu ulei de măsline şi sare de Hima­laya şi a culminat cu mo­men­tul în care am văzut că unul din­tre produsele favorite ale cunoscutei vedete TV ame­ricane Oprah era popcornul gourmet cu trufe. Atunci am rea­lizat că pop­cor­nul poate fi o afa­cere cu aju­to­rul căreia să oferim clienţilor po­si­bi­litatea de a se bucura de o gus­ta­re sănă­toasă şi naturală“, spune Car­men Faur. O pungă de pop­corn cu ulei de măsline de 50 gr. costă 10 lei, iar o porţie de 65 gr. cu trufe negre costă 21 de lei.

Cea mai mare parte a investi­ţiei realizate de ea şi de soţul său (40.000 de euro) a fost direc­ţio­nată către amenajarea demi­solului şi utilarea acestuia cu echi­pamente. În prezent, doar ei se ocupă de întreg bu­si­nessul, de la management până la producţia efectivă a pop­cor­nului şi ambalarea acestuia, însă au în plan angajarea a două persoane chiar în prima parte a acestui an.

Întregul pro­ces de producţie se face manual, atât prepararea, cât şi am­ba­la­rea popcornului, iar produsul finit porneşte de la materia pri­mă (cucuruzul), care este apoi preparat cu ulei de cocos sau de măsline extravirgin şi „ingrediente“ pregătite pe loc de an­tre­prenori.

Pentru producţie ei folosesc o maşină specială care prepară popcornul la fel cum se face acasă, la ceaun.

„Cel mai mare impediment în construirea acestui business este tocmai noutatea lui. Românii nu cunosc acest tip de produs. Ei nu sunt obişnuiţi să vadă popcornul ca pe un produs gourmet, o delicatesă. Pentru români popcornul este cel vândut la cinema sau în parcuri sau cel făcut la microunde. Pe de altă parte, pentru noi, ca antreprenori, ar fi bine-venit un ajutor din scăderea taxelor şi a impozitelor, cu precădere a TVA şi a taxelor plătite de angajator şi angajat pentru contractul de muncă“, explică antreprenoarea.

În prezent, majoritatea ingredientelor provin din UE, dar în termen de trei ani familia Faur vrea să aibă propria producţie de porumb, motiv pentru care a şi cumpărat deja câteva hectare de pământ. Tot în termen de trei ani aceasta vrea să deschidă mai multe magazine în Bucureşti, dar şi în ţară şi se gândeşte să „atace“ piaţa cinematografelor, a băcăniilor şi chiar a evenimentelor (nunţi, botezuri, petreceri) unde să înlocuiască deja tradiţionalul candy-bar cu un popcorn-bar.  „Deja am început pregătirile pentru a deschide primul magazin fizic într-un mall din Bucureşti.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO