ZF 24

Bilanţul mallului Promenada după primul an: vânzări de 80 mil. euro şi trafic zilnic de 22.500 de persoane. „A fost mai greu ca în perioada de dezvoltare“

Mallul Promenada a fost deschis în octombrie anul trecut, în urma unei investiţii de 130 de milioane de euro

Autor: Cristi Moga

15.10.2014, 13:01 1723

„Cred că primul an de funcţionare a fost mai greu decât faza de dezvoltare, când probabil ne gân­deam că după deschidere mallul va funcţiona de la sine“, spune Mo­nica Bărcuţean, managing director al sub­si­diarei din România a companiei Raiffeisen Evolution, dezvoltatorul şi proprietarul mallului Promenada din nordul Capitalei.

Deschis în luna octombrie a anului trecut în urma unei investiţii de 130 de milioane de euro, mallul situat în apropierea staţiei de metrou Aurel Vlaicu şi-a atins în cea mai mare parte obiectivele stabilite pentru primul an de funcţionare, înre­gistrând în perioada 17 octombrie 2013 – 30 septembrie 2014 vânzări de 80 de milioane de euro, în timp ce proprietarii proiectului au încasat în acelaşi interval 10,2 milioane de euro din chirii.

În primele două săptămâni de după deschidere, mallul a avut o medie a vizitatorilor de 40.000 de persoane zilnic, în perioada sărbătorilor de iarnă de anul trecut traficul a scăzut spre nivelul de 25.000 de persoane, iar în primele nouă luni de anul acesta media a fost undeva la 22.500 de vizitatori, potrivit reprezentanţilor Raif­feisen Evolution.

„A fost un an în care am parcurs etapele fireşti ale aşezării unui mall, iar ce pot spune după acest an este că serviciile de operare care se externalizează, precum paza sau facility managementul, nu sunt la nivelul aşteptărilor. Cred, totodată, că păstrarea managementului in-house a fost cea mai bună alegere“, mai spune Bărcuţean, cea care şi-a asumat şi rolul de center manager al proiectului cu o suprafaţă închiriabilă de 37.000 de metri pătraţi.

Mallul a fost împărţit în 143 de spaţii comerciale şi avea la momentul deschi­derii contracte pentru 98% din supra­faţă, procente care s-au păstrat şi până în pre­zent, în ciuda faptului că 11 dintre chiriaşii iniţiali au închis magazinele din mall. „Uitându-mă pe cifre, chiriaşii cu notorietate nu cred că se pot plânge de vânzările din mall. Din informaţiile de la ei, Promenada are cea mai bună rată de conversie (vizitatori care devin cumpărători – n.red.) între mallurile din Bucureşti. În ceea ce priveşte food-courtul, cred că vom începe să avem probleme de capacitate în a prelua nevoile zonei. Pe timpul verii o parte din capacitate a fost preluată de terasă, dar trebuie să găsim soluţii pentru anotimpul rece“, a mai spus Bărcuţean.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO