ZF 24

CASLB: Peste 2.640 de consumatori au solicitat de la începutul anului o negociere cu băncile şi IFN-urile pentru restructurarea şi reeşalonare creditelor, iar 680 de cazuri au ajuns solutionate până în prezent

CASLB: Peste 2.640 de consumatori au solicitat de la...

Autor: Roxana Rosu

21.11.2023, 10:44 74

Peste 2.640 de consumatori au solicitat o negociere cu băncile şi IFN-urile în cadrul CSALB de la începutul anului, pe fondul dificultătilor la plata ratelor, iar dintre cererile depuse 680 au ajuns în faza de negociere. Soluţiile negociate prin intermediul conciliatorilor Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CASLB) au avut ca principal obiectiv reducerea ratelor lunare şi ajustarea contractelor de credit la situaţiile financiare din prezent. Restructurarea şi reeşalonarea creditelor a fost, împreună cu refinanţările, principala opţiune de rezolvare a problemelor identificată de consumatori (33%), potrivit  sondajului CURS  realizat în vara anului 2023, la cererea CSALB. 

Am dorit să parafrazăm cât mai fidel cererile pe care consumatorii le-au adresat CSALB, precum şi modul în care sunt redactate hotărârile în urma negocierilor intermediate de conciliatorii CSALB, din două motive: pentru a arăta că cererile de negociere sunt scrise într-un limbaj simplu şi este la îndemâna oricui întâmpină dificultăţi în plata ratelor să intre în dialog cu banca şi să preîntâmpine agravarea situaţiei financiare în care se află. Un al doilea motiv este pentru a evidenţia varietatea de situaţii cu care oamenii se pot confrunta, dar şi a soluţiilor care pot fi găsite în cadrul concilierilor. Din fericire, în cele 680 de cazuri din acest an, băncile, IFN-urile (într-o mult mai mică măsură) şi consumatorii au găsit rezolvări prin intermediul CSALB, iar oamenii au depăşit momentele financiare dificile în care s-au aflat, a spus Alexandru Păunescu, reprezentantul BNR în cadrul   CSALB.

Centrul este o entitate înfiinţată ca urmare a unei Directive europene şi intermediază gratuit şi în mai puţin de trei luni negocierea dintre consumatori şi bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice judeţ al ţării pot trimite cereri către Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul  www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO