ZF 24

CEO-ul Mercedes-Benz Truck anunţă că portofoliul de comenzi al companiei rămâne foarte bogat, chiar şi în contextul dificultăţilor economice din Europa

CEO-ul Mercedes-Benz Truck anunţă că portofoliul de...

Autor: Andrei Şerbănescu

14.11.2023, 14:42 65

Portofoliul de comenzi al Mercedes-Benz Truck rămâne încă foarte de bogat, chiar şi în condiţiile în care economia europeană se clatină iar producţia face primii paşi spre revitalizare după problemele prelungite ale lanţului de aprovizionare, scrie Bloomberg.

„Dacă este să discutăm despre numărul de comenzi primite în comparaţie cu ultimii doi ani, atunci putem spune că a fost înregistrată o scădere uşoară, dar dacă este să luăm în considerare perspectiva pe 10 ani, putem trage concluzia că ea este încă extrem de bună pentru Mercedes", a declarat într-un interviu Karin Radstrom, membru al consiliului de administraţie al Daimler Truck Holding AG pentru Europa, America de Sud şi director executiv al mărcii de camioane Mercedes.

O mai bună gestionare a ciclului cererii şi ofertei de camioane este esenţială pentru obiectivul celui mai mare producător de vehicule comerciale din lume de a creşte marjele la peste 10% până la jumătatea deceniului, în scopul recuperării decalajului faţă de Volvo AB şi Scania. Radstrom, un fost director executiv al Scania, care conduce marca de camioane Mercedes de la sfârşitul anului 2021, a realizat parţial un salt în randamente prin concentrarea pe îmbunătăţiri în activitatea post-vânzare. 

Rentabilitatea Mercedes-Benz Trucks este pe cale să se situeze la capătul superior al unui culoar de 8% până la 10% în acest an. Cu siguranţă, şi alţi rivali, cum ar fi marca de camioane MAN a Traton SE, cu sediul la Munchen, au înregistrat, de asemenea, îmbunătăţiri operaţionale semnificative, pe măsură ce blocajele lanţului de aprovizionare s-au atenuat şi acţiunile de reducere a costurilor au dat rezultate. Profitul operaţional al MAN a crescut la 7,1% în primele nouă luni ale anului. 

Daimler Truck încearcă să obţină o creştere susţinută a marjelor, în timp ce execută tranziţia către camioanele electrice de mare tonaj, unde adoptarea este ezitantă din cauza lipsei infrastructurii de încărcare şi a costurilor ridicate ale vehiculelor. Cel mai mare producător de vehicule comerciale din lume a prezentat luna trecută modelul eActros 600, un camion electric de mare tonaj, conceput ca un concurent direct al campionului Semi de la Tesla Inc.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO