ZF 24

Chinezii de la Lenovo au în plan achiziţii din industria PC şi smartphone

Chinezii de la Lenovo au în plan achiziţii din...

Autor: Vlad Popescu, Ioana Nita

15.08.2013, 19:38 459

Grupul chinez Lenovo, cel mai mare producător de PC-uri la nivel mondial, este interesat să se extindă pe piaţa smartphone-urilor şi a computerelor personale prin achiziţii, după creşterea puternică a profitului în trimestrul al doilea datorită majorării cotei de piaţă la majoritatea produselor.

Astfel, profitul Lenovo a urcat cu 23% în trimestrul al doilea faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 141,4 milioane de dolari la 173,9 milioane de dolari, compania câştigând cotă de piaţă atât în zona PC-urilor, cât şi pe smartphone-uri şi tablete, transmite Bloom­berg.

Rezultatul raportat de Lenovo pentru al doilea trimestru a fost peste aşteptările analiştilor, care estimau un profit net de doar 166 mi. dolari. După anunţul rezultatelor financiare, acţiunile Lenovo au crescut cu 2%, la 7,72 dolari, notează agenţia Thomson Reuters.

„Vedem cu siguranţă oportunităţi şi în zona PC, şi în cea a telefoanelor. Industria traversează o perioadă de consolidare, deci ar trebui să profităm de această oportunitate dacă vom găsi o ţintă bună pentru preluare“, a declarat directorul general al Lenovo, Yang Yuanqing. El a refuzat să precizeze ce companii ar fi în atenţia Lenovo.

Surse apropiate companiei au declarat în luna mai că grupul chinez ar fi discutat preluarea diviziei de servere a IBM, însă negocierile au eşuat deoarece cele două părţi nu s-au înţeles la preţ.

Producătorul canadian de smartphone-uri BlackBerry a anunţat că ia în calcul mai multe opţiuni strategice pentru viitorul companiei, inclusiv eventuale oferte de preluare.

Yang a refuzat să comenteze dacă grupul Leno­vo este interesat de active ale IBM sau BlackBerry.

În timp ce piaţa PC-urilor traversează o perioadă dificilă, cu scăderi abrupte ale vânzărilor de la un an la altul, Lenovo a investit masiv în dezvoltarea de smart­phone-uri şi tablete, atacând clientela Apple şi Samsung Electronics. Vânzările de smartphone-uri ale Lenovo au crescut de peste două ori în T2 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 11,4 milioane unităţi.

Veniturile companiei au urcat cu 9,7% în perioada analizată, la 8,8 miliarde de dolari.

Lenovo, care a achiziţionat divizia de PC-uri a gigantului IT american IBM în 2005, a avut în al doilea trimestru o cotă de piaţă globală de 16,7%, în creştere faţă de cota de 15% înregistrată în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor companiilor de cercetare de piaţă Gartner şi IDC, notează The Wall Street Journal. Astfel, Lenovo a devenit pentru prima oară lider pe piaţa de profil, detronând compania americană Hewlett-Packard.

Avansul chinezilor de la Lenovo pe piaţa de PC-uri vine într-o perioadă în care vânzările de pe piaţa de profil s-au redus în al doilea trimestru cu 11,4%, potrivit datelor IDC, respectiv cu 10,9%, conform Gartner, aceasta fiind a cincea scădere trimestrială consecutivă. Datele reprezintă dovada schimbărilor structurale din piaţa de calculatoare, tot mai multe persoane preferând să cumpere tablete şi smartphone-uri în locul PC-urilor.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 16.08.2013.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO