ZF 24

Cosmote şi Romtelecom vin pentru prima oară cu oferte comune de sărbători

Cosmote şi Romtelecom vin pentru prima oară cu oferte...

Autor: Adrian Seceleanu

27.11.2013, 18:09 3805

Cosmote şi Romtelecom, companiile care formează cel mai mare grup de firme de telecom din România, care au acelaşi acţionar majoritar (grupul elen OTE), dar funcţionează separat şi au doar de la finele lunii septembrie o echipă comună completă de top management, au lansat pentru prima oară în istorie oferte comerciale de sărbătorile de iarnă prin care îşi promovează reciproc serviciiile. Clienţii Cosmote care achiziţionează un abonament de telefonie mobilă sau date, dar activează şi un abonament TV de la Romtelecom primesc timp de un an o reducere de 20% a valorii abonamentelor pentru ambele servicii. Reducerea este acordată pentru un an doar dacă utilizatorii semnează contracte pe doi ani.

Pe de altă parte, Romtelecom a lansat o ofertă prin care le oferă clienţilor posibilitatea de a achiziţiona un pachet de servicii de voce fixă, TV şi internet împreună cu o tabletă Samsung şi servicii de internet mobil de la compania soră Cosmote. Tableta nu este oferită gratuit, ci este achiziţionată în rate incluse în preţul pachetului. Clienţii au acces la un router wireless şi un telefon fix fără fir oferite cu chirie cu reducere 100% pe parcursul întregii perioade contractuale. „Pentru mobilitate crescută, punem la dispoziţia clienţilor, în premieră într-un astfel de pachet, cartela de date Cosmote, la preţuri avantajoase”, a declarat Mathias Hannel, director executiv comercial segment rezidenţial România.

Schimbare tactică şi în publicitate

Premiera din ofertele comerciale de sărbători ale Cosmote şi Romtelecom a fost marcată şi printr-o schimbare tactică în machetele şi clipurile publicitare ale operatorilor: actorul Pavel Bartoş - care anterior apărea doar în reclame pentru serviciile Romtelecom şi cântăreţul Smiley (Andrei Tiberiu Maria) - care până la acest moment apărea doar în reclame la servicii ale Cosmote - au apărut în premieră împreună în spoturile ambilor operatori, care promovează noile pachete de servicii.

Cosmote şi Romtelecom, care au acelaşi acţionar majoritar, şi-au accelerat puternic procesul de integrare în acest an după ce la vârful celor două companii a fost numit în luna aprilie germanul Nikolai Beckers, un manager cu o lungă experienţă în grupul Deutsche Telekom.

Cele două companii ar putea fuziona chiar anul viitor, formând astfel cel mai puternic operator de telecomunicaţii de pe piaţă după cifra de afaceri.

Ritmul şi modalitatea de integrare a Cosmote cu Romtelecom depinde însă de felul în care va evolua procesul iniţiat de statul român de a-şi vinde pachetul de 46% din acţiunile Romtelecom. Statul român şi-a ales până acum consultantul juridic pentru exitul de Romtelecom, iar următorul pas este acela de a anunţa şi care este banca de investiţii cu care va lucra.
 

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 28.11.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO