ZF 24

Cum îşi împart reţelele de benzinării piaţa din România

Cum îşi împart reţelele de benzinării piaţa din...

Autor: Roxana Petrescu

10.05.2014, 00:09 2119

Piaţa benzinăriilor din România este dominată clar de patru mari companii, OMV Petrom, Rompetrol, Lukoil şi MOL, care deţin împreună circa 1.400 de staţii, în urma lor venind lupii tineri ai sectorului de carburanţi, azerii de la SOCAR şi ruşii de la NIS, cu aproape 50 de unităţi. 

În afară de marile reţele, consumatorii au la dispoziţie şi 600 de benzinării independente. 

Cea mai recentă mişcare pe piaţa de profil aparţine ungurilor de la MOL, care au preluat cele 42 de benzinării pe care italienii de la ENI le mai aveau în România sub brandul Agip. În urma acestei tranzacţii, care aşteaptă avizul Consiliul Concurenţei, MOL a ajuns la 189 de staţii, menţinându-se pe locul patru în clasament. 

În plus, compania depă­şeşte pragul de afaceri de un miliard de euro, îşi completează portofoliul cu staţii am­plasate în poziţii premium din Bucureşti şi în sudul ţării şi ajunge cu un an mai devreme la cota de piaţă de 15%, obiectivul pentru anul 2015. Tranzacţia anunţată ieri este a doua înţelegere semnată între cele două companii după ce în 2008 MOL mai luase 10 benzinării de la Agip.  

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO