ZF 24

Cuvantul de ordine la Salonul Auto de la Detroit: economia de combustibil. Vezi si galerie FOTO

Salonul auto de la Detroit se deschide fara Nissan, Porsche, Ferrari sau Land Rover
11.01.2009, 17:32 16

Zapada care a cazut zilele acestea la Detroit i-a surprins pe multi dintre americani nepregatiti, incluzandu-i aici si pe primari si pe responsabilii cu deszapezirea. Dar zapada este probabil cea mai mica dintre problemele pe care le au producatorii de masini si in special cei germani.

Pe o piata care ar putea cadea din nou dupa anul 1982 sub pragul de 12 milioane de unitati in SUA, industria auto traverseaza cel mai greu moment de dupa al doilea razboi mondial, pe fondul crizei financiare internationale.

"Nu ne e frica sa vorbim de criza. Cred insa ca aceasta criza ar trebui sa fie cel mai bun moment pentru schimbare. Asa si-a inceput discursul Dieter Zetsche, CEO al Daimler, la un eveniment privat organizat in seara dinaintea salonului care a inceput duminica dupa
amiaza.

Criza si schimbarea sunt insa elemente care fac parte din discursul oricarui manager de top al producatorilor americani si europeni deopotriva.

Putin peste 40 de noi modele urmeaza sa fie prezentate in premiera mondiala, valoare sensibil mai mica decat in alti ani. Interesant este insa modul cum criza internationala a schimbat fata salonului american de la unul orientat catre masini puternice spectaculoase, intr-unul in care cuvantul de ordine este economia de combustibil.

Masinile electrice si hibride fac parte din oferta aproape a oricarui producator acum, dar, dupa cum spunea chiar Damin, un sofer american de origine algeriana, trebuie sa ai cu ce.

Este de asteptat ca salonul sa fie vizitat de aproximativ 700.000 de oameni fiind acreditati 7.000 de ziaristi din peste 60 de tari.

Ionut Bonoiu, Detroit.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO