ZF 24

Deutsche Telekom cumpără operatorul GTS Central Europe şi întăreşte poziţia Cosmote şi Romtelecom

Claudia Nemat, membru în boardul Deutsche Telekom (DT), care răspunde de segmentul de tehnologie şi afacerile din Europa ale DT

Claudia Nemat, membru în boardul Deutsche Telekom (DT), care răspunde de segmentul de tehnologie şi afacerile din Europa ale DT

Autor: Adrian Seceleanu

10.11.2013, 20:19 3161

Deutsche Telekom, care deţine prin intermediul grupului elen OTE companiile Cosmote România şi Romtelecom, a cumpărat GTS Central Europe, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de comunicaţii din regiune, cu o poziţie puternică şi pe piaţa din România, pentru o sumă totală de 546 de milioane de euro, potrivit unui anunţ al grupului german.

“Prin achiziţia GTS Deutsche Telekom îşi întăreşte poziţia pe segmentul business to business şi abilitatea de a furniza servicii integrate”, potrivit DT.

“Investim contra curentului, din nou. GTS este un nou element care contribuie la dezvoltarea poziţiei noastre de furnizor integrat de servicii prin reţele mobile şi fixe”, a declarat Timotheus Höttges, directorul financiar al Deutsche Telekom.

“Această achiziţie ne îmbunătăţeşte abilitatea de a furniza servicii inovative la nivel pan-european. Companiile noastre din Cehia şi Polonia, concentrate pe furnizarea de servicii de comunicaţii mobile, vor avea cel mai mult de câştigat de pe urma acestei achiziţii”, a declarat Claudia Nemat, membru în boardul Deutsche Telekom (DT), care răspunde de segmentul de tehnologie şi afacerile din Europa ale DT.

Tranzacţia trebuie să fie aprobată de autorităţile de reglementare, menţionează DT.

GTS, care a avut anul trecut afaceri de 387 mil. euro şi un profit operaţional (EBITDA) de 103 mil. euro, are centre de date şi o reţea de fibră optică în Polonia, Cehia, Ungaria, Slovacia şi România. În 2012, subsidiara din România a avut venituri de 20 mil. euro şi un rezultat EBITDA de 5 mil. euro. Compania este condusă de românul Răzvan Stoica.
GTS România are o reţea extinsă de fibră optică, circa 1.200 de clienţi pentru serviciile de comunicaţii şi peste 500 de clienţi pentru centrul de date.

„Dacă ne uităm la businessul nostru în România, acesta este un mix între ceea ce aş numi clienţii din România şi clienţii mari internaţionali precum British Telecom, Verizon sau AT & T, marii jucători care vin la noi şi spun: «Avem nevoie de resurse în România, Cehia». La capătul firului este un client - poate fi vorba de Procter & Gamble sau Coca-Cola“, explica anul trecut într-un interviu pentru ZF americanul Michael Rees, fostul CEO al GTS România.

Rees afirma atunci că infrastructura de comunicaţii a companiei este una dintre cele mai dezvoltate din România. „Noi suntem cei mari dintre cei mai mici de pe piaţă. Dacă ne uităm la infrastructura noastră, aş spune că nu este la nivelul Orange, Vodafone, Romtelecom sau RCS & RDS, dar concurăm foarte bine cu aceşti jucători. Încă putem să concurăm cu ei, chiar dacă nu avem o reţea atât de mare precum a lor. (…) Totuşi, niciun operator nu va avea o reţea care să acopere toata ţara, doar dacă eşti fostul monopol care a fost finanţat de guvern sau… RCS & RDS care este atât de agresiv încât merge cu reţeaua peste tot.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO