ZF 24

Evoluţia relaţiilor comerciale româno-germane

Evoluţia relaţiilor comerciale româno-germane

Autor: Iulian Anghel

01.03.2015, 09:44 288

Germania este al treilea investitor străin pe piaţa locală, cu un sold al investiţiilor de 6,7 miliarde de euro în 2013. Este, apoi, cel mai important partener co­mercial al României, după ce în 2013 vo­lumul schimburilor comerciale dintre cele două ţări a ajuns la valoarea de 20,5 mld. euro (în creştere cu 5% faţă de anul anterior). Din această valoare, exportul companiilor de pe plan local în Germania a fost de 9,2 mld. euro (Ă6,3% faţă de 2012), iar importurile de 10,3 miliarde de euro, România exportând, în mare parte, com­ponente auto, piaţă pe care o domină cu companii precum Stabilus, care produce la Braşov pentru BMV şi Porsche, dar şi Schaeffer (cu afaceri solide de 370 mil. euro în 2023), Bosh  Daimler, Anvis sau Dräxlmaier. Nu întâmplător, influetul cotidian Die Welt susţine anul trecut într-un amplu material: viitorul industriei auto germane se află în România.

Topul companiilor germane din Româ­nia este condus de producătorul de anvelope  Cotinental, cu afaceri în 2013 de 1,8 mld. euro. Germanii domină retailul cu compa­niile Kaufland, Metro, Bila, Selgros sau Lidl şi sunt bine poziţionaţi în piaţa telecom întrucât controlează grupul Telekom România (Romtelecom şi Cosmote). Pe piaţa de asigurări controlează cel mai mare asigurator, Allianz - Ţiriac Asigurări.

Pe piaţa de energie, grupul german E.ON deţine E.ON Gaz şi E.ON Moldova, cu afaceri de peste un miliard de euro. De asemenea, HeidelbergCement este unul dintre cei mai mari investitori pe piaţa locală.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO