ZF 24

Grupul Eurolines a bătut palma cu start-up-ul german Flixbus, o platformă de transport cu 40 de milioane de pasageri. „Nouă ne lipseşte tehnologia, de asta am făcut acest parteneriat”

Grupul Eurolines a bătut palma cu start-up-ul german...

Autor: Alex Ciutacu

29.08.2017, 12:38 1940

Furnizorul european de servicii de transport FlixBus, un start-up pornit la Munchen de trei antreprenori şi care a ajuns în 26 de state europene, a intrat pe piaţa locală printr-un parteneriat cu transportatorul Eurolines, controlat de omul de afaceri Dragoş Anastasiu.

„După ce ne vom obişnui cu piaţa din România, vom încerca să ne dezvoltăm mai mult aici şi probabil vom semna şi cu alţi transportatori locali dacă se va ivi posiblitatea”, a declarat Nikolai Voitiouk, vicepreşedinte Flixbus pentru business în zona Europei de Est.

FlixBus nu deţine autocare proprii, dar prin parteneriate cu transportatori locali acoperă peste 1.000 de destinaţii din Europa, iar traficul de pasageri depăşeşte 40 de milioane de oameni.

În urma acestui parteneriat liniile internaţionale ale Eurolines din ţări precum Germania, Cehia, Anglia, Italia, Spania sau Franţa vor fi integrate în reţeaua de rute Flixbus. Integrarea introduce încă 1000 de destinaţii pentru clienţii Eurolines.

„Noi dorim să ne dezvoltăm pe plan locale şi să ne concentrăm pe clienţi locali. Până la începerea vârfului de sezon de iarnă vom  integra complet liniile în reţeaua noastră. Vom adăuga aproximativ 50 de autocare la reţeaua aceasta din România”, a mai spus Nikolai Voitiouk.

De partea cealaltă, Dragoş Anastasiu, director general şi acţionar al Eurolines România, spune că în funcţie de rezultatele parteneriatului va mări cu siguranţă flota. „FlixBus nu deţine autocare, ei pun la treabă autocarele altor 250 de subantreprenori locali”, a explicat antreprenorul român.

Anul trecut autocarele Eurolines au transportat 135.000 de pasageri pe rutele externe, iar pentru acest an traficul este estimat la 150.000 de pasageri. Touring Europabus România, care face tran­sport cu autocarul, dar deţine şi reţelele de agen­ţii de turism Eurolines şi TUI Travel Cen­ter, a finalizat anul trecut cu afaceri de 90 de milioane de euro, mai mari cu 19% faţă de anul anterior, po­trivit oficialilor companiei.

„Ce ne lipseşte nouă în acest moment este tehnologia mai avansată, de aceea am şi făcut acest parteneriat. Nu ai cum să mergi mai departe fără digitalizare. Am conferit multor parteneri din afară oportunitatea de a merge mai departe cu noi şi cu FlixBus, şi eu cred că mulţi chiar vor face asta”, explică Anastasiu.

Operatorul Eurolines a bugetat o cifră de vânzări de aproximativ 109 mil. euro în acest an, plus 20% faţă de nivelul de anul trecut. Pe tot grupul, care include în total 21 de firme din România, Germania şi Republica Moldova, afacerile s-au ridicat anul trecut la 125 mil. euro, în creştere cu 13% faţă de anul anterior.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO