Transilvania şi Banatul au atras în ultimii trei ani cei mai mulţi bani pentru construcţia de autostrăzi şi reabilitarea de drumuri naţionale, puţin peste 1 mld. euro, în timp ce Moldova este zona care a prins cele mai mici investiţii în şosele, doar circa 100 de milioane de euro, arată o analiză a ZF pe baza plăţilor realizate în perioada 2012-2014 de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
De altfel, în Transilvania şi Banat s-au construit în ultimii ani şi cele mai multe tronsoane de autostrăzi, motiv pentru care “nota de plată” pentru această regiune este mult mai consistentă. Spre exemplu, în această zonă s-au construit mai multe secţiuni de autostrăzi de pe fostul Coridor IV paneuropean (actualmente Axa prioritară 7), printre care Arad-Timişoara sau Deva-Orăştie. De asemenea, în jumătatea de vest a ţării a demarat procesul de reabilitare pe mai multe tronsoane de drumuri naţionale, printre care DN 12 Braşov-Topliţa, DN 14 Sighişoara-Sibiu sau DN 19 Oradea-Sighetu Marmaţiei.
Pe de altă parte, în partea de sud a ţării (Oltenia, Muntenia şi Dobrogea) au mers către autostrăzi şi drumuri naţionale circa 328 de milioane de euro în ultimii trei ani. Cele mai importante proiecte din această zonă au fost autostrăzile A2 Bucureşti-Constanţa, respectiv A3 Bucureşti-Ploieşti.
Mai multe grafice şi tabele din domeniul Business Construct
Materialul a apărut în ediţia din 21 octombrie a Ziarului Financiar.