ZF 24

Magazinul online de cadouri experienţiale Complice.ro: 2024 va fi anului primului milion de euro din experienţe

Magazinul online de cadouri experienţiale Complice.ro:...

Autor: Ioana Niţă

07.02.2024, 15:45 148

Complice.ro, magazinul online ce oferă o serie de pachete de experienţe pentru persoane fizice şi companii, mizează anul acesta pe atingerea pragului de un milion de euro pentru cifra de afaceri, după ce în 2023 a înregistrat o creştere anuală a businessului de 98%, afacerile ajungând la 850.000 de euro. Avansul de anul trecut a fost generat în principal de segmentul corporate, valoarea medie a comenzilor realizate de companii crescând de peste două ori la 4.500 de euro.

„Anul acesta ne aşteptăm la o dinamică mai moderată, însă orientarea către experienţe se va menţine atât la nivel individual, cât şi în iniţiativele de recunoaştere, motivare şi conectare a echipelor. Astfel, estimăm că pentru Complice.ro 2024 va fi anul primului milion de euro din experienţe”, a declarat Oana Pascu, fondator Complice.ro, adăugând că pentru anul acesta magazinul online se va concentra pe diversificarea experienţelor atât la nivel naţional, cât şi internaţional.

„Dezvoltarea portofoliului de opţiuni în regiune şi la nivel de ţară rămâne şi în 2024 unul dintre obiectivele noastre. De asemenea, observăm o deschidere către experienţele internaţionale - estimăm că acestea vor deveni din ce în ce mai accesate de clienţi, care nu mai doresc doar să viziteze o destinaţie externă, ci să lege vizita de nişte experienţe inedite.”

Atât persoanele fizice, cât şi companiile sunt tot mai deschise către a oferi cadou experienţe, respectiv a le integra în strategiile lor de marketing sau HR, pentru recompensarea, retenţia şi motivarea angajaţilor, clienţilor sau partenerilor de business.

Astfel, în 2023, numărul total de comenzi a crescut cu peste 40%, iar valoarea medie a comenzii a ajuns la 540 euro faţă de 390 euro în anul precedent.

Boom pe segmentul B2B

Pe segmentul corporate, numărul de companii care au ales experienţele Complice.ro a crescut în 2023 cu peste 20%, iar valoarea medie a comenzilor corporate a crescut de peste două ori până la 4.500 euro. Cele mai multe solicitări au venit de la companii din domeniile IT, retail si industrii creative, iar 80% dintre comenzi provin de la clienţi recurenţi.

„Tendinţele în muncă pentru 2024, conform studiilor şi rapoartelor lansate la sfârşitul anului 2023, arată că ne aflăm într-un moment de cotitură pentru redefinirea relaţiei cu munca. Cultură organizaţională intră pentru prima dată în Topul Priorităţilor în HR, direct pe locul 2. Aducerea oamenilor împreună, apropierea de valorile companiei, creşterea gradului de apartenenţă devin mai importante ca oricând”, a precizat fondatoarea Complice.ro

.La nivelul activităţii Complice, în 2023 s-a simţit nevoia tot mai stringentă a companiilor de a crea contextul pentru a aduce oamenii împreună, de multe ori chiar la birou. A fost anul cu cele mai multe evenimente corporate cu componente experienţiale. Fie că vorbim despre teambuilding-uri, lansări, aniversări, ateliere creative, evenimente tematice pentru angajaţi sau parteneri, fiecare experienţă gândită de echipa Complice.ro, la birou sau în afara lui, este concepută pentru a stimula creativitatea, a consolida relaţiile şi cooperarea între participanţi, dar şi de a aduce un suflu nou la locul de muncă.

Cele mai alese experienţe de grup au rămas şi în 2023 acţiunile inedite şi antrenante de treasure hunt în oraşe, parcuri sau păduri, activităţile creative de construit în echipă, atelierele de cupaje ori degustările private în echipă, toate având ca obiectiv conectarea oamenilor şi stimularea creativităţii.

Pachetele flexibile, cu mai multe experienţe din care destinatarul o alege pe cea preferată, într-un buget predefinit - Flexibox – au rămas în topul preferinţelor atât pentru cadourile personale, cât şi pentru cadourile sau premiile corporate.

Zborul într-un simulator Boeing – cea mai aleasă experienţă în 2023

În ceea ce priveşte segmentul rezidenţial, Complice.ro a înregistrat anul trecut o creştere cu 50% a numărului de clienţi. Similar anilor trecuţi, în topul experienţelor la nivel de an se remarcă preferinţa pentru experienţele ce implică adrenalină precum experienţe de driving ori zbor, pilotarea unui avion, zborul cu parapanta ori cu elicopterul, dar şi experienţe de tip gourmet precum degustări private de vin la crame, de whiskey ori ateliere de bere craft, sau de relaxare, cum ar fi masaje sau terapia prin plutire, dar şi travel, cu cazări în locuri inedite şi exclusiviste.

Zborul într-un simulator Boeing a fost în 2023 experienţa cea mai aleasă de clienţii Complice persoane fizice, urmată de zborul cu avionul uşor şi experienţa de conducere a unei maşinuţe special preparate pe şosea. Top 5 cele mai populare experienţe în 2023 este completat cu o experienţă gourmet, respectiv cazare şi degustarea la o cramă şi o experienţă inedită de relaxare, mai exact terapia prin plutire.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO