ZF 24

Mihai Boldijar: Bosch şi-a menţinut poziţia solidă în România, având o creştere puternică în 2017, în ciuda climatului economic şi politic dificil din ţară. Am crescut cu 26% în 2017 şi am început 2018 cu o creştere de două cifre

Mihai Boldijar: Bosch şi-a menţinut poziţia solidă...

Autor: Bogdan Alecu

22.05.2018, 11:55 519

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, a încheiat anul fiscal 2017 cu vânzări consolidate în valoare de 1,9 miliarde de lei (416 milioane de euro) în România, ceea ce reprezintă o creştere puternică de 26% faţă de anul anterior.

Vânzările totale nete de 4,2 miliarde de lei (931 milioane de euro), incluzând vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companiile afiliate, au înregistrat o creştere anuală de aproximativ 57 de procente.

„România a devenit o piaţă din ce în ce mai importantă pentru Bosch în ultimii ani”, a declarat Mihai Boldijar, director general Robert Bosch SRL şi reprezentant al Grupului Bosch în România, la conferinţa anuală de presă a companiei din Bucureşti.

„Bosch şi-a menţinut poziţia solidă în România, având o creştere puternică în 2017, în ciuda climatuluico economic şi politic dificil din ţară”, a adăugat Boldijar.

Compania se aşteaptă să continue dezvoltarea tuturor sectoarelor de activitate în anul 2018.

„În primele trei luni, Bosch a reuşit să obţină, din nou, o creştere semnificativă, cu două cifre, a vânzărilor”, a declarat Boldijar.

Numărul angajaţilor Bosch din România a ajuns la aproximativ 6.500, la 31 decembrie 2017, reprezentând o creştere anuală de 36 de procente. Este de aşteptat ca acest număr să crească în 2018, mai ales în locaţiile din Cluj, Blaj şi Timişoara.

Bosch îşi extinde activităţile de producţie în România

Bosch a investit în România aproximativ 453 milioane de lei (aproximativ 100 milioane de euro) în 2017, în special în dezvoltarea unităţilor de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi Blaj. Fabrica de componente auto electronice din Cluj şi-a mărit capacitatea de producţie şi portofoliul de produse pentru a satisface cererea clienţilor. În această unitate de producţie, Bosch produce, din 2014, printre altele, unităţi de control electronice pentru airbag, pentru sisteme de camere multiple şi asistenţă la condus, dar şi sisteme electronice pentru siguranţă, care sporesc siguranţa rutieră şi confortul şoferilor.

În octombrie 2017, Bosch a inaugurat un Centru de Training în cadrul fabricii, dedicat pregătirii elevilor în sistemul de învăţământ dual, dar şi dezvoltării profesionale continue a angajaţilor săi. Investiţia în noua clădire, cu o suprafaţă de 4.400 de metri pătraţi şi cu săli de instruire moderne, se ridică la aproximativ şase milioane de euro.

 

Unitatea de producţie din Blaj a înregistrat o dezvoltare semnificativă a producţiei pe parcursul anului 2017, mai ales în sectorul de activitate Soluţii de mobilitate. Datorită cererii mari, compania şi-a mărit capacitatea de producţie pentru componente auto de înaltă calitate, precum senzori de oxigen şi componente pentru controlul transmisiei şi se pregăteşte să adăuge noi produse în portofoliul său în 2018, cum ar fi senzori pentru emisiile de oxizi de azot. Din 2007, fabrica produce, de asemenea, componente pentru sectorul Tehnologie industrială şi va continua să îşi consolideze poziţia prin obţinerea de noi proiecte în acest domeniu. Bosch a început anul acesta construcţia unei noi clădiri de birouri în cadrul fabricii, aceasta urmând să fie inaugurată în 2019.

Ca parte a angajamentului său faţă de România, Bosch a decis să îşi extindă activităţile de producţie şi pentru sectorul Bunuri de larg consum. BSH Electrocasnice a achiziţionat recent un teren de 40 de hectare pentru construirea unei fabrici de maşini de spălat în Simeria.

În următorii ani, compania va investi aproximativ 110 milioane de euro în acest proiect. BSH va demara anul acesta construcţia unei hale de producţie, precum şi a unui centru logistic şi a unei clădiri de birouri. BSH Electrocasnice plănuieşte să înceapă producţia de maşini de spălat în Simeria în 2020. Din 2022, noua fabrică va avea o capacitate anuală de producţie de peste un milion de maşini de spălat destinate pieţei europene.

Dezvoltare puternică a activităţilor de cercetare şi dezvoltare în România

Bosch şi-a extins permanent activităţile de cercetare şi dezvoltare în România începând cu 2013 şi a demarat construcţia propriului Centru de Inginerie la Cluj-Napoca anul acesta. Compania va investi aproximativ 25 milioane de euro în acest proiect. Noua clădire, care va avea o suprafaţă de aproximativ 17.000 de metri pătraţi, va concentra, din 2019, activităţile desfăşurate anterior în mai multe locaţii din Cluj. în prezent, aproximativ 400 de angajaţi îşi desfăşoară activitatea

în sediile Centrului de Inginerie din Cluj-Napoca. Centrul de R&D din Cluj dezvoltă produse de ultimă generaţie în ariile software, hardware şi mecanică, precum şi ingineria calităţii şi a fiabilităţii. Inginerii talentaţi din cadrul Bosch lucrează la soluţii şi tehnologii pentru viitor, cum ar fi conducerea conectată, electrificată şi autonomă, care sporesc siguranţa şi confortul la volan şi pot salva vieţi, prevenind accidentele.

Creştere pentru divizia de servicii externalizate

2017 a fost un an cu o creştere importantă pentru Bosch Service Solutions din Timişoara, care oferă servicii de externalizare a proceselor de afaceri în 20 de limbi. Compania îşi consolidează poziţia pe piaţa locală prin relocarea operaţiunilor într-o clădire nouă de birouri în iulie 2018, unde Bosch a închiriat patru etaje cu o suprafaţă totală de 7.300 de metri pătraţi şi plănuieşte extinderea suprafeţei închiriate în următorii ani. în plus, ca parte a angajamentului său pentru educaţie, Bosch a lansat anul acesta programul Junior Accounting în Timişoara, care îşi propune să pregătească până anul viitor peste 100 de cursanţi pentru o carieră în domeniul financiar-contabil.

 

Dezvoltare pozitivă a sectoarelor de activitate Bosch

 

În cadrul sectorului Soluţii de mobilitate, divizia Automotive Aftermarket s-a aliniat creşterii pieţei în 2017. Având noi parteneri, Bosch a crescut reţeaua din România la peste 350 de service-uri auto. De asemenea, sectorul Tehnologie pentru construcţii şi energie a înregistrat o creştere pe parcursul ultimului an. Divizia Termotehnică din cadrul Bosch a continuat creşterea vânzărilor în 2017, înregistrând un succes deosebit mai ales cu centralele termice în condensare. în plus, sectorul Bunuri de larg consum a avut performanţe foarte bune în 2017. BSH Electrocasnice a continuat tendinţa ultimilor ani, înregistrând o creştere de două cifre şi a depăşit piaţa locală de electrocasnice mari şi mici. în cei 18 ani de prezenţă pe piaţa din România, compania a vândut peste patru milioane de aparate electrocasnice. şi divizia Scule electrice a obţinut o creştere puternică cu două cifre în 2017, mai ales pe piaţa sculelor profesionale, de bricolaj şi de grădinărit, unde vânzările au crescut cu peste 30 de procente. Unul dintre factorii de creştere este conectivitatea sculelor electrice inteligente Bosch, de exemplu, telemetrele inteligente cu laser.

Bosch investeşte în educaţie

Bosch continuă investiţiile în dezvoltarea profesională a angajaţilor săi şi în oferirea unui mediu optim de lucru conectat la tehnologia de ultimă oră. în 2017, compania a oferit personalului său peste 2.500 de zile de instruire în ţară, iar 800 de angajaţi şi-au dezvoltat competenţele în sediile Bosch din afara ţării. La Centrul de Training din Cluj, o echipă de specialişti dedicaţi va susţine în 2018 peste 300 de sesiuni de instruire pentru dezvoltarea personală şi profesională a angajaţilor Bosch. De asemenea, Grupul Bosch dezvoltă permanent în România programe care sprijină relaţia dintre educaţie şi mediul economic. De exemplu, peste 400 de studenţi şi-au început carierele în cadrul unor programe specifice, la sediile Bosch din România. Mai mult, Bosch a lansat în 2017 un program de masterat în domeniul ingineriei electrice şi un curs de conducere autonomă, derulate în colaborare cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca. Bosch este, de asemenea, un partener de încredere al şcolilor locale în proiectele de învăţământ dual, începând din 2013.

În prezent, peste 130 de elevi se pregătesc pentru carierele lor ca tehnicieni în electromecanică şi electronică, în fabricile Bosch din Blaj şi Cluj. Bosch oferă sprijin financiar şi mentorat tinerilor talentaţi prin proiecte educaţionale ca „MindCoding”, o competiţie de programare şi algoritmică, sau „Kids in Tech”, care oferă acces la tehnologia digitală copiilor din 250 de cluburi IT din regiuni mai puţin dezvoltate ale ţării.

Grupul Bosch: strategie globală şi perspectiva de afaceri în 2018

Bosch doreşte să continue creşterea pe parcursul anului 2018, în ciuda climatului economic dificil. După obţinerea unor rezultate record în 2017, ţinând cont şi de riscurile economice şi geopolitice, Grupul Bosch se aşteaptă ca veniturile din vânzări să crească anul acesta cu 2 până la 3 procente. în primul trimestru, veniturile din vânzări generate de companie au fost la acelaşi nivel înalt cu cele obţinute în anul anterior, fiind chiar cu 5 procente mai mari după ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar. „Compania noastră este de neegalat atunci când vine vorba despre îmbinarea într-un mod unic a expertizei vaste în domeniul conectivităţii cu industria şi cunoştinţele ample despre produse. Aceasta este oferta unică de vânzări a Grupului Bosch”, a declarat dr. Volkmar Denner, CEO Bosch, la conferinţa de presă anuală din Renningen, Germania. Denner consideră că îmbunătăţirea calităţii vieţii şi contribuţia la reducerea impactului asupra mediului şi climei reprezintă puncte esenţiale pe agenda Bosch: „Filosofia noastră «Tehnică pentru o viaţă» constituie motivaţia pentru dezvoltarea celor mai bune tehnologii pentru protejarea mediului. Dorim să asigurăm mobilitatea oamenilor şi să îmbunătăţim calitatea aerului”. Pentru a transforma în realitate viziunea unui trafic cu zero emisii, compania realizează investiţii uriaşe atât pentru a obţine succes pe piaţa electromobilităţii, cât şi pentru îmbunătăţirea motoarelor cu combustie internă. Bosch a revoluţionat tehnologia motoarelor diesel: cu ajutorul noii tehnologii, inginerii Bosch au reuşit să reducă emisiile de oxizi de azot la o zecime din limita admisă de lege. în medie, autovehiculele de test echipate cu această tehnologie îmbunătăţită au emisii mai mici de 13 mg de NOx pe kilometru, mult sub limita de 120 mg prevăzută începând cu 2020. „Motoarele diesel au un viitor. Vor rămâne în continuare soluţii viabile de propulsie pentru autovehicule”, a declarat CEO-ul Bosch.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO