ZF 24

Noul pariu al retailerilor internaţionali: produse „made in Romania“ şi branduri dedicate de la care aşteaptă încasări de zeci de milioane de euro

Micii producători locali spun că pentru a ajunge pe rafturile supermarketurilor şi hipermarketurilor trebuie să se lupte cu produsele din import, care de multe ori au preţuri mai mici

Micii producători locali spun că pentru a ajunge pe rafturile supermarketurilor şi hipermarketurilor trebuie să se lupte cu produsele din import, care de multe ori au preţuri mai mici

Autor: Cristina Rosca

24.10.2014, 18:28 1090

Apetitul consumatorilor pentru gustul românesc a devenit pentru retaileri o afacere anuală de câteva zeci de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF. În spatele brandurilor precum „Bun, din România“ (Billa) sau „Gusturi româneşti“ (Mega Image) stau însă mici producători locali care spun în continuare că „relaţia cu retailerii nu este uşoară şi se construieşte greu“.

În ultimii ani marcaţi de criză românii au început să se reorienteze către pro­duse locale după ce înainte de 2008 preferau brandurile străine cu renume. În acest context, retailerii internaţionali au început la rândul lor să promoveze produsele „made in Romania“ fie că este vorba de fructe, legume sau lactate, ba mai mult, au construit branduri proprii pentru acestea, cum este cazul Billa cu „Bun, din România“ sau Mega Image cu „Gusturi româneşti“.

Totuşi, micii produ ­cători locali spun că pentru a ajunge pe rafturile supermarketurilor şi hipermarketurilor trebuie să se lupte cu produsele din import care de multe ori au preţuri mai mici.

„Motivul principal pentru care am lansat brandul «Bun, din Ro­mânia» reprezintă adaptarea firească la tendinţele din ce în ce mai pronunţate ale clienţilor de a se îndrepta spre consumul produselor de provenienţă locală“, spun reprezentanţii Billa. Ei adaugă faptul că în România clienţii caută atât gustul natural al produselor româneşti cât şi tradiţia din spate. Mai mult, consumatorul conştientizează că astfel sprijină şi economia locală.

 

Avantaje vs. dezavantaje

„În urmă cu doi-trei ani consumatorul local a început să se orienteze tot mai mult către bunurile produse în România din mai multe motive. În primul rând a realizat că sunt produse mai proaspete, mai gustoase şi naturale. Apoi, au realizat că astfel contribuie la generarea de locuri de muncă şi la creşterea veniturilor la bugetul de stat“, spune şi Dochiţa Zenoveiov, managing director al agenţiei de branding Seed Consultants. Ea adaugă faptul că în Europa de Vest este deja o practică des întâlnită ca retailerii să se orienteze către furnizori locali. De multe ori ei folosesc aceşti producători şi pentru brandurile proprii, obţinând marje de profit mult mai bune. Şi în România brandurile lansate de retaileri pentru produsele locale sunt tot mărci private în spatele cărora stau mici producători. Numele acestora nu apare însă de cele mai multe ori pe ambalajele pe care scrie „produs pentru Mega Image sau Billa“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO