ZF 24

Novo Nordisk devine a doua companie din Europa care a depăşit valoarea de piaţă de 500 de miliarde de dolari, pe fondul succesului înregistrat de medicamentul pentru slăbit Wegovy

Novo Nordisk devine a doua companie din Europa care a...

Autor: Andrei Şerbănescu

31.01.2024, 15:19 1890

Novo Nordisk A/S a devenit a doua companie europeană care a depăşit valoarea de piaţă de 500 de miliarde de dolari, susţinută de o perspectivă optimistă pentru medicamentul său de succes împotriva obezităţii, raportează Bloomberg.

Novo a depăşit miercuri această bornă, ajungând la un nivel atins doar de LVMH, proprietarul Dior, în timp ce acţiunile sale şi-au extins câştigurile recente.

Compania farmaceutică daneză a depăşit gigantul de lux, ajungând în lumina reflectoarelor după ce Wegovy, medicamentul pentru obezitate, alături de un alt medicament asociat pentru diabet, Ozempic, au demonstrat că pot ajuta oamenii să scape de greutatea nedorită prin reducerea apetitului.

Rezultatele obţinute de Novo au stârnit un nou optimism, deoarece compania a declarat că veniturile ar putea creşte cu până la 26% în acest an, iar profitul operaţional cu până la 29% la un curs de schimb constant. Orientarea pare conservatoare, potrivit analistului Michael Shah de la Bloomberg Intelligence.

Producătorul de medicamente s-a luptat să ţină pasul cu cererea atât pentru Wegovy, cât şi pentru Ozempic, care au în comun acelaşi ingredient activ. Miercuri, firma a declarat că a dublat numărul de doze iniţiale de Wegovy pe care le expediază în SUA, permiţând unui număr mai mare de persoane să înceapă tratamentul.

Compania a anunţat anul trecut investiţii de 8,7 miliarde de dolari pentru a-şi spori capacitatea de producţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO