ZF 24

Oana Cociaşu, Managing Partner Medic One: Majoritatea românilor se informează pe teme medicale din surse neverificate, precum forumurile sau blogurile, ceea ce poate avea un impact negativ asupra sănătăţii lor

Oana Cociaşu, Managing Partner Medic One: Majoritatea...

Autor: Roxana Rosu

26.06.2017, 13:25 165

Şapte din zece români din mediul urban folosesc tehnologia pentru activităţi legate de sănătate, potrivit unui studiu realizat de agenţia Medic One în parteneriat cu iSense Solutions, în cadrul platformei Bold by Lowe Group, dar datele arată şi că majoritatea românilor se informează din surse neautorizate şi neverificate precum forumurile sau blogurile, ceea ce poate avea un impact negativ asupra sănătăţii lor.

Cei mai mulţi dintre aceştia (58%) susţin că astfel au un control mai mare asupra stării de sănătate, alte beneficii indicate fiind un stres redus în ceea ce priveşte afecţiunile proprii sau ale familiei (44%) şi o comunicare mai uşoară cu medicii (42%).

Jumătate dintre românii care utilizează tehnologia fac acest lucru pentru a se informa, în timp ce 35% o folosesc pentru organizarea stării de sănătate sau a tratamentului medical (programări, remindere), 29% pentru monitorizarea indicilor de sănătate şi 23% pentru comunicarea cu medicii sau cu alţi pacienţi. Dintre românii care se informează online pe subiecte legate de sănătate, cei mai mulţi au folosit în ultimul an forumuri generale (74%), platforme online specializate (69%), grupuri din social media (37%), bloguri (32%) sau chat cu prietenii din social media (31%).

„Deşi tehnologia îi face să se simtă în control şi mai puţin stresaţi, majoritatea românilor se informează din surse neautorizate şi neverificate precum forumurile sau blogurile, ceea ce poate avea un impact negativ asupra sănătăţii lor. De aceea, recomandarea noastră este ca medicii, mai ales cei specialişti, să comunice mai mult în online pentru a ajunge la pacienţi şi pentru a minimaliza astfel influenţa surselor nesigure sau înşelătoare”, spune Oana Cociaşu, Managing Partner, Medic One.

Potrivit studiului, 67% dintre cei care folosesc tehnologia – dispozitive inteligente (brăţară fitness, pedometru), aplicaţii mobile şi/sau platforme online (inclusiv email, reţele sociale, forumuri sau chat) – în sănătate au început să facă acest lucru din proprie iniţiativă, doar 15% la recomandarea medicului, 11% la recomandarea familiei sau prietenilor şi 5% la cea a altor pacienţi.

„Faptul că majoritatea românilor folosesc tehnologia în domeniul sănătăţii din proprie iniţiativă arată un potenţial foarte important de creştere a utilizării acesteia în cazul unor eforturi mai mari de promovare din partea medicilor, farmaciştilor sau furnizorilor de servicii medicale. De asemenea, un public foarte important, pe lângă pacienţi, îl reprezintă cei care au grijă de sănătatea altora. Spre exemplu, 6 din 10  români din mediul urban au în îngrijire alte persoane, în special membri mai în vârstă ai familiei (35%) sau copii sub 12 ani (21%)”, explică Andrei Cânda, Managing Partner, iSense Solutions.

Studiul mai arată că românii sunt deschişi consultaţiilor virtuale, în special pentru a pune întrebări suplimentare medicilor si pentru a afla mai multe detalii (89%), dar şi pentru interpretarea investigaţiilor medicale (87%), monitorizarea evoluţiei unei afecţiuni (74%), prescrierea tratamentului (72%) sau diagnostic (44%).

În ceea ce priveşte starea actuală de sănătate a românilor din mediul urban, 35% au declarat că suferă de boli cronice (50% dintre cei cu vârsta peste 45 de ani şi 24% dintre cei sub 45 de ani). Cei mai mulţi sunt interesaţi în special de prevenţie (58%), dar şi de informaţii actualizate pe teme legate de sănătate (34%). De asemenea, românii au preferat în ultimul an serviciile private de sănătate mai mult decât pe cele publice pentru analize medicale de laborator (61% vs. 40%) şi pentru teste de imagistică (37% vs. 27%), în timp ce serviciile de stat au fost folosite în special în cazul spitalizărilor (39% vs. 9%) şi al intervenţiilor chirurgicale (25% vs. 11%).

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions în exclusivitate pentru Grupul Lowe, pe un eşantion de 1.360 de respondenţi din mediul urban, cu vârsta 18+, care utilizează internetul. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO