ZF 24

Oana Diaconescu, Head of Leasing Iulius: România este o piaţă de retail încă subdimensionată, care poate absorbi proiecte noi. Avem în plan două proiecte de reconversie urbană, la Cluj şi Constanţa

Oana Diaconescu, Head of Leasing Iulius: România este o...

Autor: Roxana Rosu

20.11.2023, 11:29 386

România este o piaţă de retail încă subdimensionată, care poate absorbi proiecte noi, planurile grupului Iulius incluzând în perioada următoare două proiecte de reconversie urbană, la Cluj şi Constanţa, a declarat pentru Ziarul FinanciarOana Diaconescu, Head of Leasing Iulius.

”Clujul este al doilea pol comercial al ţării, a avut cea mai rapidă creştere la nivel european a PIB-ului pe cap de locuitor în perioada 2000 – 2020, a atras investiţii importante şi beneficiază de forţă de muncă înalt calificată. Totodată, este un oraş care are nevoie de dezvoltări cu destinaţie mixtă, iar investiţia de peste jumătate de miliard de euro pe care o vom realiza acolo adresează fix această necesitate”.

Proiectul mixed-use de la Cluj se află în faza finală de avizare şi presupune o reconversie urbană a 14 hectare de teren care au aparţinut fostei platforme industriale Carbochim, fabrică relocată şi retehnologizată între timp cu o investiţie de 5 milioane de euro.

Proiectul Iulius combină zone de retail, entertainment, rezidenţial şi office, cu focus pe un nou parc şi spaţii de cultură.

”Vom amenaja zone verzi pe 5 hectare, integrând malul Someşului, aducând această parte a oraşului, industrială, în viaţa comunităţii, pentru că acest areal este acum inaccesibil publicului. De exemplu, în premieră pentru un proiect de real estate, vom integra o sală de spectacole şi un centru cultural pentru arte performative”.

Proiectul va dispune de noi formate de entertainment, premiere în zona home & deco sau fashion, cafenele şi restaurante, fresh market, grădină japoneză, grupul fiind în discuţii avansate cu retailerii.

”Pe măsură ce reţeaua Iulius Mall s-a extins, oraşele s-au dezvoltat şi a crescut nivelul de trai, a devenit limpede că s-a produs o schimbare în comportamentul de consum şi în stilul de viaţă. Ne-am dat seama că publicul îşi doreşte proiecte plurivalente, care îmbină convenienţa cu experienţa – muncă, shopping, socializare, entertainment - şi să aibă toate aceste opţiuni într-un spaţiu pe care să-l parcurgă uşor, pe jos, fără să piardă timp în trafic”, a mai spus Oana Diaconescu.

Primul proiect mixed-use realizat de Iulius a fost Palas Iaşi, în 2012, în urmei unei investiţii de 320 de milioane de euro. La finele lunii octombrie a acestui an, aici a avut loc şi cea mai recentă inaugurare din reţea, un magazin al retailerului german Peek & Cloppenburg, cu o suprafaţă de 3.400 mp, amplasat pe două niveluri.

Suprafata închiriabilă a Palas Iaşi s-a extins în acest an cu 4.000 mp, complexul raportând o creştere cu 13% a vânzărilor faţă de anul trecut şi un trafic mediu de 60.000 vizite/zi, cu un record de peste 116.000 vizite într-o singură zi, în luna octombrie. În primele 9 luni ale anului, Palas a fost vizitat de 16,2 milioane de oameni.

La nivelul grupului, traficul este estimat în acest an la peste 70 de milioane de vizite. Iulius a inaugurat în acest an  63 de magazine în cadrul mallurilor pe care le deţine.

”Continuăm să aducem nume noi în proiectele noastre, vom anunţa în curând două parteneriate foarte puternice, pe formate mari, la Iulius Town Timişoara, branduri pentru care deja pregătim suprafeţele comerciale”.

Proiectul de de regenerare urbană Iulius Town din Timişoara a fost inaugurat în 2019, după o investiţie de peste 442 de milioane de euro.

” Astfel de proiecte au efecte pe foarte multe paliere – financiar prin contribuţii semnificative la bugetele locale, social prin crearea de mii de locuri de muncă. Până acum am creat peste 35.000 de locuri de muncă, direct şi indirect. Contribuim şi la modernizarea infrastructurii oraşelor, pentru că inserăm organic proiectele noastre în ţesutul urban prin soluţii noi – creăm artere de circulaţie, pasaje subterane, soluţii de transport alternativ, infrastructură de utilităţi şi adăugăm suprafeţe semnificative de natură pură”.

Oana Diaconescu subliniază că piaţa de retail este extrem de competitivă şi dinamică pe plan local, tendinta predominantă în ultimii ani fiind remodelarea magazinelor pentru a oferi noutate şi experienţă. Remodelările sunt în general foarte bine primite de public şi generează creşteri de până la 50% ale vânzărilor. Grupul Iulius a avut deja o suprafaţă de 21.000 mp în proces de remodelare în toate proiectele.


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO