George şi Mircea Neacşu, acţionari ai producătorului de vinuri Senator Wine România, cu afaceri de 13 mil. lei anul trecut, au ajuns să vândă 45% din volume pe piaţa chineză, acesta fiind unul dintre cele mai importante pariuri ale antreprenorilor care vând mărci precum Senator, Monşer sau Omnia.
Compania are în proprietate o cramă şi peste 530 de hectare cu viţă-de-vie, în două podgorii diferite, una la Însurăţei, în judeţul Brăila (246 de hectare), care produce vinuri bio, şi alta la Tirol, în judeţul Caraş-Severin (285 de hectare). Senator Wine România a ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de aproape 13 milioane de lei, în scădere faţă de 2013, când a depăşit 18 milioane de lei.
Cu toate acestea, profitul companiei a crescut, în acelaşi interval, depăşind 532.000 de lei, faţă de 370.000 de lei în 2013. Pentru anul în curs, antreprenorul vrâncean, care are 51 de ani, se aşteaptă la o creştere de două cifre a vânzărilor, mai cu seamă că exporturile spre piaţa chineză s-au dublat în prima parte a anului.
George Neacşu a povestit pentru revista Business Magazin (www.bmag.ro) care sunt plusurile şi minusurile unei podgorii certificate bio, cum a ajuns ca ponderea vânzărilor peste hotare să depăşească vânzările locale şi ce rol joacă în această ecuaţie China.