ZF 24

Prima variantă a Master Planului General de Transport, care stabileşte priorităţile în infrastructură: niciun proiect concret, doar investiţii ce vor fi “testate”

Prima variantă a Master Planului General de Transport,...

Autor: Andreea Neferu

16.04.2014, 16:20 530

Documentele publicate pe site-ul Autorităţii de Management a Programului Operaţional Sectorial Transport (AMPOST), care se doreau a fi o primă variantă a Master Planului General de Transport, ce va stabili ce investiţii sunt necesare în infrastructura de transport, nu prezintă niciun proiect concret care ar urma să fie realizat în România.

"M-a anunţat astăzi ministrul Şova (ministrul transporturilor – n.red.) că, în sfârşit, Master Planul de transport, lista proiectelor considerate admise pentru Master Planul de transport - e vorba de 530 de proiecte, transport rutier, feroviar, naval, aerian şi intermodal - vor fi puse în dezbatere publică şi, pe baza acestora, România va transmite mai departe către Comisia Europeană proiectele concrete, după dezbatere publică şi după toate procedurile", a anunţat premierul Victor Ponta, în şedinţa de miercuri a Guvernului.

În realitate însă, cele 530 de proiecte reprezintă însă doar propuneri “admise” a fi testate pentru a vedea dacă se vor încadra în master plan sau nu. Spre exemplu, în domeniul autostrăzilor, există 29 de tronsoane de autostrăzi ce ar urma să fie testate, majoritatea fiind însă cele deja propuse de guvernul Ponta încă din iarna anului trecut a fi construite până în 2020. Printre tronsoanele de autostrăzi noi care vor fi analizate se numără Arad-Oradea sau Timişoara-Moraviţa.

În rest, pe site-ul AMPOST sunt publicate ghiduri şi metodologii de realizare a master planului.

Ministerul Transporturilor susţine că pentru elaborarea şI aprobarea finală a master planului, în perioada următoare acest prim draft va fi supus dezbaterii publice, urmând apoi să fie realizată testarea proiectelor şI prioritizarea lor. “Definitivarea celui de-al doilea draft al master planului şi propunerea pentru aprobare în guvernul României este stabilită pentru 30 iunie 2014”, potrivit Ministerului Transporturilor.  

Firma AECOM este consultantul statului la realizarea Master Planului de Transport care stă la baza pregătirii proiectelor finanţate din fonduri europene în perioada 2014-2020, dar şi la estimarea cererii de transport pentru termen mediu şi lung. Valoarea contractului de realizare a master planului, semnat în 2012, se ridică la 9,5 milioane de lei (2,1 milioane  euro). 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO