ZF 24

Primăria Capitalei vrea să inaugureze cel de-al doilea pod al Pasajului Mihai Bravu în noiembrie. GALERIE FOTO

Pasajul Mihai Bravu

Pasajul Mihai Bravu

Autor: Bogdan Alecu

15.10.2014, 14:15 2506

Lucrările la Pasajul Mihai Bravu, demarate la începutul anului 2011, vor fi încheiate luna viitoare, potrivit declaraţiilor primarului general Sorin Oprescu, odată cu finalizarea lucrărilor la cel de-al doilea pod, cu aproape cinci luni mai devreme decât estimările iniţiale.

 „Ne apropiem cu paşi repezi de finalizarea celui de-al doilea pod, şi sperăm că într-o lună, o lună jumătate acesta să fie redat circulaţiei. În prezent, se toarnă betonul şi se lucrează la hidroizolaţie, iar săptămâna viitoare se va turna asfaltul şi va fi definitivată vopsitoria arcelor metalice. Au început deja testele de încărcare astfel încât pasajul să respecte cerinţele din proiect. Sunt mulţumit de ritmul lucrărilor şi este important de menţionat că  au trecut doar patru luni de la începerea lucrărilor la cel de-al doilea pod şi iată că acum acesta este finalizat în proporţie de 95%. Finalizarea Pasajului Mihai Bravu reprezintă un pas important în creşterea capacităţii de trafic pe inelul principal” a explicat Primarul General.

Sorin Oprescu a subliniat faptul că beneficiari sunt, în primul rând, cei peste 600.000 de bucureşteni din patru mari cartiere (Berceni-Olteniţei, Balta Albă, Pantelimon şi Colentina) care vor avea astfel legătura cu zona de Nord a oraşului (Aeroport Otopeni, Valea Prahovei), dar vor avea şi alternative faţă de inelul interior, fapt care creează implicit şi decongestionarea în zonă centrală.

Pasajul Mihai Bravu rezolvă subtraversarea a două puncte esenţiale a Splaiul Unirii şi Dâmboviţa pe de-o parte, iar pe de cealaltă parte, intersecţia Mihai Bravu cu Calea Văcăreşti, realizând continuitatea traficului, în corelare cu viitorul pasaj subteran de la Piaţa Sudului.

În ceea ce priveşte  lucrările de la pasajul Piaţa Sudului, Primarul General a  declarat că „în prezent se lucrează la devierea reţelelor edilitare, deja pereţii mulaţi aferenţi rampei Văcăreşti (pe sensul Niţu Vasile) sunt realizaţi în proporţie de 80%, şi se lucrează în paralel la primul dintre cele patru pasaje pietonale”, iar lucrările vor fi finalizate cel mai probabil în prima parte a anului viitor.

Pasajul Mihai Bravu presupune realizarea a două poduri supraterane paralele pe direcţia Inelului Principal de Circulaţie (şoseaua Mihai Bravu, Calea Văcăreşti), de câte două benzi de circulaţie pentru fiecare sens.

Primul pod (Calea Văcăreşti-Mihai Bravu) finalizat anul acesta, în luna iunie, are o lungime de 675,40 m, iar cel de-al doilea pod 687,70 m ( Mihai Bravu-Calea Văcăreşti). Lăţimea celor două poduri este de 7,80 m. Cele două pasaje rutiere vor supratraversa Splaiul Unirii/Râul Dâmboviţa, precum şi intersecţia Prelungirea şoselei Mihai Bravu cu Calea Văcăreşti. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO