ZF 24

România este percepută la nivel internaţional ca un producător de vin „ieftin“

Autor: Ştefan Stan

07.05.2014, 00:06 292

Industria vinului din România, care este al şaselea producător european de vin şi se află între primii 14 jucători mon­diali, a reuşit să se diferenţieze de alte sectoare ale eco­nomiei prin faptul că a atras integral fon­durile europene alocate.

Tendinţa pieţei în materie de vin este să meargă către segmentul pre­mium, care per total creşte încasările, chiar dacă consumul cantitativ scade, a decla­rat la emisiunea ZF Live Victor Ciu­percă, Area Manager AMB Holding (Crama Liliac).

„A scăzut consumul de vin de slabă cali­tate, dar a crescut consumul de alcool pre­mium. În lumea vinului se întâm­plă un fenomen interesant: con­su­mul global scade, dar vânzările de vin cresc, precum şi înca­să­rile. Acum zece ani marii jucători din in­dus­tria vinului, moşteniţi din era co­mu­nistă, ocu­pau aproape 70% din piaţă. În prezent ei nu ocupă mai mult de 55% din piaţă. Restul e ocupat de crame mici. Ro­mânia este al şaselea producător european de vin, are a cincea suprafaţă viticolă din Europa şi se află printre primii 14 jucă­tori mondiali. Suntem favorizaţi de po­zi­ţio­narea geo­gra­fică, perfectă pentru pro­ducţia de vin“, a spus Victor Ciu­percă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO