Industria vinului din România, care este al şaselea producător european de vin şi se află între primii 14 jucători mondiali, a reuşit să se diferenţieze de alte sectoare ale economiei prin faptul că a atras integral fondurile europene alocate.
Tendinţa pieţei în materie de vin este să meargă către segmentul premium, care per total creşte încasările, chiar dacă consumul cantitativ scade, a declarat la emisiunea ZF Live Victor Ciupercă, Area Manager AMB Holding (Crama Liliac).
„A scăzut consumul de vin de slabă calitate, dar a crescut consumul de alcool premium. În lumea vinului se întâmplă un fenomen interesant: consumul global scade, dar vânzările de vin cresc, precum şi încasările. Acum zece ani marii jucători din industria vinului, moşteniţi din era comunistă, ocupau aproape 70% din piaţă. În prezent ei nu ocupă mai mult de 55% din piaţă. Restul e ocupat de crame mici. România este al şaselea producător european de vin, are a cincea suprafaţă viticolă din Europa şi se află printre primii 14 jucători mondiali. Suntem favorizaţi de poziţionarea geografică, perfectă pentru producţia de vin“, a spus Victor Ciupercă.