ZF 24

Românii au cheltuit anul trecut, în medie, 779 lei pe lună pentru produse alimentare, de băcănie şi îngrijire personală

Românii au cheltuit anul trecut, în medie, 779 lei pe...

Autor: Ana Maria Petcana

17.03.2014, 18:02 190

Românii sunt prudenţi şi au învăţat să-şi gestioneze mai bine bugetul de cumpărături, în pofida scumpirilor continue, arată Nielsen, potrivit căreia valoarea pieţei FMCG a crescut cu 1,9% anul trecut, susţinută de consumul de alimente, mărci private şi pe canale, de supermarketuri şi discounteri.

Potrivit firmei de cercetare, un român a cheltuit anul trecut, în medie, 779 lei pe lună pentru produse alimentare, de băcănie şi îngrijire personală, valoare similară cu cea din 2012, din care 488 lei au fost alocaţi pentru alimente proaspete (legume, fructe, carne, lactate, peşte).

"În ciuda creşterii continue a preţurilor, cumpărătorii par a fi găsit modalităţile potrivite de a-şi distribui bugetul astfel încât să fie afectaţi cât mai puţin de fluctuaţiile economice. Ca urmare, cumpărătorul anului 2013 pare să îşi găsească echilibrul în deciziile de zi cu zi, în ceea ce priveşte frecvenţa mai mare faţă de acum 2-3 ani pentru cumparaturile principale şi de completare şi numărul de magazine vizitate în ultimele 4 săptămâni", a declarat Cătălina Laschon, directorul departamentului de cercetare a consumatorului al Nielsen România.

Percepţia asupra creşterii preţurilor la alimente este în linie cu cea din anii 2012 şi 2011, respectiv 87% dintre români au constat o creştere a preţurilor anul trecut, 12% spun că acestea au stagnat, iar 1% că au scăzut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO