ZF 24

Şeful Enel: Este o piaţă grea pentru producătorii de energie, dar companiile integrate, ca noi, au avut un an bun

Luca D’Agnese, CEO al Enel România

Ministerul sau Transelectrica (compania naţională de transport al energiei – n.red.) trebuie să facă planurile în ceea ce priveşte piaţa de energie. Problema nu este azi, dar poate să apară mâine. Dacă estimăm că în cinci ani de zile am putea avea probleme în sistem, atunci trebuie să acţionăm acum, dacă aceste probleme sunt estimate pentru zece ani de zile, atunci ne descurcăm pentru moment, dar cineva trebuie să răspundă la aceste întrebări cu o strategie.

Luca D’Agnese, CEO al Enel România Ministerul sau Transelectrica (compania naţională de transport al energiei – n.red.) trebuie să facă planurile în ceea ce priveşte piaţa de energie. Problema nu este azi, dar poate să apară mâine. Dacă estimăm că în cinci ani de zile am putea avea probleme în sistem, atunci trebuie să acţionăm acum, dacă aceste probleme sunt estimate pentru zece ani de zile, atunci ne descurcăm pentru moment, dar cineva trebuie să răspundă la aceste întrebări cu o strategie.

Autor: Roxana Petrescu

22.01.2014, 00:08 131

Producătorii de energie au avut de suferit anul trecut din cauza preţurilor mici, dar distribuitorii au performat bine în 2013, aşa că la final au avut de câştigat companiile energetice integrate, spune Luca D’Agnese, CEO al Enel România.

În timp ce mai toate ţările europene şi-au construit jucători integraţi, majoritatea con­tro­laţi de stat, cum este şi cazul Enel în Italia, Ro­mânia a pus termocentralele să con­cureze cu hidrocentralele, a vândut distribuţiile, iar acum listează individual produ­că­torii de stat, anulând practic orice şansă de a mai avea companii integrate. 

„Este o piaţă grea pentru toţi producătorii de energie, dar pentru companiile integrate ca Enel 2013 a fost un an bun. Pentru companiile care lucrează pe downstream, adică pe partea de vânzări şi distribuţie, profiturile înregistrate au fost bune, dar pentru upstream, câştigurile au fost în scădere anul trecut“, spune Luca D’Agnese, CEO al Enel România, un business care în 2012 a ajuns la peste 971 de milioane de euro cu un profit net de 196,3 milioane de euro din vânzarea de energie în trei regiuni: Dobrogea, Banat şi Muntenia Sud.

Italienii şi-au construit prezenţa pe plan local prin inter­mediul a două procese de privatizare: unu prin care a luat la pachet fostele Electrica Banat şi Do­brogea şi unu prin care a cumpărat Electrica Muntenia Sud.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO