ZF 24

Spre surprinderea tuturor, consumul a explodat în luna decembrie: creşterea vânzărilor din ultima lună a anului a răsturnat cifrele pe 2013

Spre surprinderea tuturor, consumul a explodat în luna...

Autor: Dana Ciriperu

03.02.2014, 13:47 1969

Cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul a crescut cu 6,7% în luna decembrie a anului trecut faţă de aceeaşi perioadă din 2012 (în serie brută), cel mai mare avans lunar înregistrat în ultimul an, un rezultat care a răsturnat practic statisticile din 2013 şi a schimbat trendul pieţei de la o scădere de 0,1% în primele 11 luni, la un avans de 0,5% pe tot anul.

Indicatorul anunţat astăzi de INS arată impactul lunii decembrie în consumul local, iar creşterea anunţată de INS (+ 6,7% în serie brută şi + 4,8% în serie ajustată în funcţie de zilele lucrătoare) poate fi considerată surprinzătoare, în condiţiile în care marii jucători din comerţul alimentar vorbeau despre o lună decembrie cu vânzări comparabile cu 2012.  Luna decembrie 2012 a fost mult mai slabă faţă de aceeaşi perioadă a anului 2011, cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul înregistrând atunci o scădere de 4,3% (serie brută) şi 2,3% ca serie ajustată.

Avansul consumului în decembrie a fost susţinut în principal de produsele nealimentare care au înregistrat vânzări în creştere cu peste 11%, potrivit datelor INS.

Decembrie a fost astfel a patra lună în care cifra de afaceri din comerţ a fost pe creştere (http://www.zf.ro/companii/vanzarile-din-comert-cresc-de-trei-luni-consecutiv-avansul-vine-insa-din-cresteri-de-pret-si-nu-dintr-un-apetit-mai-mare-de-consum-11871109/).

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia vânzărilor de autovehicule şi motociclete, a crescut anul trecut, faţă de 2012, atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 0,5%, respectiv cu 0,4%, potrivit datelor INS.
Evoluţia a fost influenţată de creşterea vânzărilor de produse nealimentare, cu 3,6% ca serie brută. Scǎderi s-au înregistrat la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (cu 3,6%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (0,1%), arată INS.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO