ZF 24

Trei antreprenori au făcut un business din colectarea şi reciclarea uleiului alimentar uzat

21.08.2014, 11:00 4278

Ziarul Financiar vă prezintă unele dintre cele mai importante momente din al doilea sezon al emisiunii ZF Live, difuzată pe Internet de luni până vineri, de la ora 12:00 la 13:00. Al doilea sezon al emisiunii s-a încheiat pe data de 18 iulie, urmând să fie reluat din toamnă. Vedeţi aici înregistrările emisiunilor de la ZF Live.

După şase ani în care a lucrat la compania de consultanţă imobiliară Colliers International, Marius Ştefănescu a pus bazele unei companii în domeniul reciclării şi colectării deşeurilor, împreună cu doi prieteni. Astăzi, după doi ani de activitate, acţionarul Green Environment spune că firma este lider pe piaţa colectării de ulei alimentar uzat şi lucrează cu cele mai mari lanţuri de restaurante fast-food din România.
 
„Ne-am gândit să începem o afacere în acest domeniu pornind de la ideea că resursele nu sunt, în general, inepuizabile. Am luat-o pas cu pas şi am început să structurăm afacerea, fără să avem nicio experienţă în acest domeniu“, a spus Ştefănescu în emisiunea ZF Live, de joi, 27 februarie.
 
Investiţia iniţială în Green Environment s-a ridicat la 30.000 de euro, fiecare din cei trei parteneri contribuind cu câte 10.000 de euro. Compania a exportat, în medie, 100 de tone de ulei alimentar uzat pe lună în 2013 şi 400 de tone de hârtie şi carton, în Austria, Germania şi alte ţări din Europa. „Nemţii plătesc cel mai bine, dar din punctul de vedere al costurilor logistice, preferăm să vindem uleiul mai aproape.“
 
Pentru uleiul uzat colectat de la restaurante, Ştefănescu plăteşte în jur de 1-2 lei pe litru. „În ţările dezvoltate, de regulă, nu se plăteşte (uleiul uzat –n.red.). În mod normal, Agenţia Naţională de Mediu ar trebui să ne ajute să luăm acest deşeu gratis“, a mai spus antre­prenorul. El refuză să precizeze numele partenerilor, însă spune că lucrează cu cele mai mari trei lanţuri de restaurante de tip fast-food din România. Potrivit esti­mă­rilor ZF, ocupanţii po­diu­mului în această indus­trie sunt lanţurile interna­ţio­nale McDonald’s, KFC şi Pizza Hut.
 
 Uleiul exportat de către Green Environment este folosit la producerea biocarburantului ce intră în compoziţia motorinei şi a benzinei. „În UE există o lege potrivit căreia cei care distribuie combustibil tre­buie să folosească neapărat un aport de până la 9% de biocarburant în amestecul de motorină. Pentru că preţul uleiului brut este foarte mare, se foloseşte uleiul alimentar uzat“, a explicat Ştefănescu.
 
 Pe lângă Green Environment, antreprenorul este proprietar şi al companiei Feelters, care oferă servicii de purificare a apei. Cele două afaceri generează vânzări de peste un milion de euro.
 
Pentru acest an, Ştefănescu estimează o creştere a afacerilor per total cu 50%, susţinută în special de activităţile de colectare a uleiului. „Anul acesta vom ajun­ge la 20% din piaţa locală pe partea de colectare a uleiului, mai este loc de creştere. În 2014 mă voi concentra pe piaţa locală, voi aduce cantităţi mai mari din ţară, din pro­vincie“. În prezent, Green Environment colectează ulei din Bucureşti, Constanţa şi Braşov.
 
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 03.03.2014

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO