ZF 24

Unilever vinde, după cinci ani, brandurile Frufru şi Urban Monkey. Cumpărătorul este Mihai Simiuc, fondatorul lor, cel care în 2019 le ceda gigantului anglo-american

Unilever vinde, după cinci ani, brandurile Frufru şi...

Autor: Cristina Roşca

15.01.2024, 20:41 5774

Antreprenorul Mihai Simiuc răscumpără brandurile Frufru şi Urban Monkey de la gigantul anglo-olandez Unilever, după cinci ani de la momentul în care a cedat controlul lor.

“Unilever a contribuit la misiunea <<fără bazaconii>> (sloganul companiei – n.red.) începând din 2019 şi a susţinut compania Good People în timpul celei mai dificile perioade, cea generată de pandemie. În urma unei analize strategice detaliate, Unilever a decis să vândă brandurile Frufru şi Urban Monkey către Mihai Simiuc, fondatorul acestora”, spun oficialii Unilever.

Tranzacţia nu include unitatea de producţie şi Cooperativele Frufru. Unilever nu anunţă însă ce planuri are cu fabrica pe care o păstrează sau de ce a decis să vândă brandurile.

Pentru grupul anglo-olandez, aceasta este a doua decizie strategică în doar câteva luni, după ce în această toamnă a decis să închidă fabrica de detergent de la Ploieşti, o unitate cu o istorie de şase decenii. Aici, compania producea brandul Dero.

În ceea ce priveşte Frufru, Unilever a intrat în acţionariat în 2019, când a preluat 75% din acţiuni. Apoi, a cumpărat şi restul de 25%.

În 2019, compania Good People, care operează businessul, avea afaceri de 39 mil. lei. Apoi, în primul an de pandemie, vânzările au scăzut la 24 mil. lei. Acesta este ultimul an pentru care sunt publice date financiare. Astfel, nu poate fi verificată evoluţia businessului în era Unilever.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO