ZF 24

Vânzările Antibiotice au crescut cu 9% în primul semestru, cu un plus de 18% la export

Vânzările Antibiotice au crescut cu 9% în primul...

Autor: Roxana Rosu

01.08.2016, 09:42 468

Producătorul de medicamente Antibiotice Iaşi a încheiat primul semestru cu vânzări de 143,8 milioane lei, în creştere cu 9% faţă de perioada similară a anului trecut, în timp ce profitul net s-a majorat cu circa 8%, la 16,4 milioane lei, potrivit raportului financiar al companiei.

Încasările de pe piaţa internă au urcat cu 3,5% în perioada menţionată, iar profitul brut s-a majorat cu 13%, la 18,85  milioane lei. De asemenea, cifra de afaceri a producătorului a fost cu 3,5% peste nivelul din primele şase luni ale anului trecut, ajungând la 89,4 milioane lei.

Potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Cegedim, în primul semestru al acestui an, Antibiotice a urcat o poziţie comparativ cu anul 2015 şi ocupă locul 12 în topul celor peste 300 de companii farmaceutice ce desfăşoară operaţiuni în România.

”În acest context, la finalul primului semestru al anului 2016, Antibiotice face parte din elita celor cinci companii din top 20 al căror portofoliu înregistrează creşteri comparativ cu perioada similară din 2015”, se arată în comunicatul companiei.

În acelaşi interval, v\nzarile de pe pieţele externe Antibiotice au avut un avans de 18%, la 54,5 milioane lei. Principala creştere a fost înregistrată pe piaţa americană, unde livrările s-au dublat comparativ cu perioada similară din 2015. Antibiotice exportă în SUA produse antiinfecţioase injectabile din gama penicilinelor.

De asemenea, s-a înregistrat o dublare a exporturilor şi în Europa, în timp ce în alte zone, precum Rusia, CSI, Orientul Mijlociu şi Asia de Sud-Est exporturile au rămas relativ la nivelul din 2015 din motive legate şi de conjunctura geo politică din anumite pieţe de desfacere.

Cele mai importante creşteri s-au înregistrat pentru produsele sub formă de injectabile (utilizate în spitale pentru tratarea infecţiilor), capsule şi supozitoare. „În contextul în care compania a startat proiectul de construcţie a unei noi capacităţi de producţie pentru unguente şi supozitoare, creşterea vânzărilor pentru aceste forme farmaceutice reprezintă rodul strategiei de majorare a cererii acestora pe pieţele externe”, a declarat Mihai Stoian, Director Afaceri Internaţionale. 

Substanţa activă Nistatina reprezintă în continuare principalul produs al companiei pe pieţele externe. Ca urmare a autorizărilor obţinute de către utilizatorii finali din piaţa S.U.A, exporturile de Nistatină către aceasta piaţă au crescut în primul semestru al anului 2016 cu 35% comparativ cu anul trecut. De asemenea, în aceasta perioadă s-au menţinut livrările pe pieţele tradiţionale ale companiei din zona Asiei, Americii Latine şi Europei.

Compania este deţinută în pro­porţie de 53% de către statul român, în timp ce SIF Oltenia are o participaţiune de 13,5%, res­tul ac­ţiunilor fiind îm­păr­ţite de ceilal­ţi ac­ţio­nari de pe piaţa de ca­pital lo­cală, printre care se nu­mară fondurile de investiţii Broad­hurst Investments Limited, SIF Tran­silvania şi SIF Banat-Crişana, pre­cum si fondurile de pensii Alico, AZT Viitorul Tău/Allianz sau Aripi/Generali.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO